» اخبار استارتاپی » آیا تا سال آینده، ۳۰% از اکوسیستم نوآوری به زنان اختصاص می‌یابد؟
اخبار استارتاپی

آیا تا سال آینده، ۳۰% از اکوسیستم نوآوری به زنان اختصاص می‌یابد؟

مهر 29, 1403 20

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اعلام کرد که دولت برنامه‌ریزی کرده تا سهم زنان در اکوسیستم نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان را به ۳۰ درصد برساند.

به گزارش منابع خبری، زهرا بهروز آذر، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در اختتامیه دومین دوره جایزه نوآوری آزاده به این موضوع اشاره کرد. او با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۲ درصد از سهم زنان در بخش دانش‌بنیان محقق شده، این رقم را فاصله زیادی با ظرفیت واقعی زنان در این حوزه دانست و اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های دولت، تا سال آینده این سهم به ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ درصد از دانشجویان دانشگاه‌ها را زنان تشکیل می‌دهند و در رشته‌های مهندسی و تخصصی نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌اند، تصریح کرد که تقویت جایگاه زنان در عرصه‌های نوآوری و فناوری یکی از اهداف اصلی دولت است.

بهروز آذر همچنین به خاطرات خود از آزاده داننده، کارآفرین و الگوی موفق زنان ایرانی، اشاره کرد و از نقش برجسته او در مدیریت چالش‌های مختلف زندگی صحبت کرد. او تأکید کرد که شخصیت الهام‌بخش خانم داننده به‌عنوان یک الگو، می‌تواند زنان و دختران ایرانی را به فعالیت‌های بیشتر در حوزه‌های فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان تشویق کند.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه ضمن تأکید بر اهمیت افزایش نقش زنان در این اکوسیستم، خاطرنشان کرد که دولت در تلاش است موانع پیش روی زنان کارآفرین را کاهش دهد و حضور آنها را در حوزه‌های نوآوری و دانش‌بنیان تسهیل کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×