» رویدادها » بررسی عادات مخاطبانِ محتوای شبکه نمایش خانگی/ رویداد Nexup3
رویدادها

بررسی عادات مخاطبانِ محتوای شبکه نمایش خانگی/ رویداد Nexup3

مهر 16, 1403 30

در رویداد Nexup3 که توسط آژانس تحلیل بازار Nexlooks برگزار شد، مدیرعامل این شرکت به ارائه اطلاعات جالبی درباره مخاطبان شبکه‌های نمایش خانگی پرداخت.

تنها 27% از مخاطبانِ محتوای شبکه نمایش خانگی، هزینه اشتراک می‌پردازند

رضا نویدی‌نکو، مدیرعامل آژانس تحلیل بازار Nexlooks، اعلام کرد که تنها ۲۷٪ از مخاطبان شبکه‌های نمایش خانگی، محتوای این برنامه‌ها را با پرداخت اشتراک تماشا می‌کنند.

او همچنین اشاره کرد که این رقم نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته و بخش بزرگی از مخاطبان، محتوای این شبکه‌ها را از طریق کانال‌های غیررسمی مانند دانلود از تلگرام و یا شبکه‌های ماهواره‌ای دنبال می‌کنند

نویدی‌نکو همچنین اعلام کرد که ضریب نفوذ شبکه‌های نمایش خانگی بر پایه اشتراک (SVOD) در ایران از ۱۳.۶٪ در شهریور سال گذشته به ۱۶.۸٪ در شهریور امسال افزایش یافته است. او توضیح داد که این آمار به معنای محدود شدن مخاطبان به این درصد نیست، بلکه تعداد افرادی که به‌صورت غیرمستقیم به محتوای شبکه‌های نمایش خانگی دسترسی دارند نیز به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.

نویدی‌نکو تأکید کرد که به طور کلی تعداد مخاطبان شبکه‌های نمایش خانگی با سرعت بالایی در حال افزایش است و این رسانه به‌سرعت در حال محبوب شدن میان مخاطبان است.

31 دقیقه؛ میانگین زمان روزانه کاربران در شبکه نمایش خانگی

در ادامه، نویدی‌نکو، اعلام کرد که متوسط زمان روزانه صرف‌شده توسط کاربران در شبکه نمایش خانگی ۳۱ دقیقه است. او توضیح داد که این شبکه‌ها به‌طور عمده سهم بازار خود را از تلویزیون و شبکه‌های ماهواره‌ای می‌گیرند.

نویدی‌نکو همچنین به موضوع سهم تبلیغات در شبکه‌های نمایش خانگی اشاره کرد و گفت: “به‌طور متوسط، ۵٪ از بودجه تبلیغاتی شرکت‌های ایرانی به VOD اختصاص می‌یابد، در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۰ کمتر از ۱٪ بوده است.” با این حال، او تأکید کرد که همچنان بخش بزرگی از بودجه تبلیغاتی، یعنی ۶۰٪، به تلویزیون اختصاص دارد.

در پایان، نویدی‌نکو پیشنهاد داد که به‌جای کاهش بودجه تبلیغاتی، شرکت‌ها می‌توانند با سرمایه‌گذاری در تولید برنامه‌های شبکه نمایش خانگی، هم از بودجه تبلیغاتی بهره ببرند و هم از این سرمایه‌گذاری بازده مالی داشته باشند، که این امر نوعی تبلیغ و سرمایه‌گذاری هم‌زمان محسوب می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×