» رویدادها » سومین دوره نمایشگاه ایران‌ ایتکس در برج میلاد آغاز شد
رویدادها

سومین دوره نمایشگاه ایران‌ ایتکس در برج میلاد آغاز شد

مهر 18, 1403 60

سومین دوره نمایشگاه ایران ایتکس با تمرکز بر کسب‌وکارهای مرتبط با فناوری اطلاعات، ارتباطات و هوش مصنوعی از تاریخ ۱۸ الی ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن A نمایشگاه‌های برج میلاد تهران آغاز شد.

نمایشگاه ملی ایران ایتکس رویدادی در حوزه کسب‌وکارهایی می‌باشد که به هر نوعی با فناوری اطلاعات، ارتباطات و هوش مصنوعی مرتبط می‌باشند و می‌توان از آن به‌عنوان نخستین نمایشگاه کشور نام برد که به‌صورت تخصصی بر موضوع شناسایی و جذب استعدادهای برتر حوزه فناوری اطلاعات و اتصال این افراد به بازار کار فعالیت می‌کند.

آرش سروری در افتتاحیه این رویداد به‌عنوان راهبر، حامیان استراتژیک نمایشگاه را معرفی کرد و اعلام نمود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری، پارک علم و فناوری شریف و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور از حامیان این نمایشگاه هستند. وی همچنین مجموعه‌های ایران تلنت و رایتل را به‌عنوان حامیان اصلی این رویداد معرفی کرده و افزود که برگزاری نمایشگاه با همکاری گروه فناوری اطلاعات شریف، تحت مدیریت آقای محمدعلی روزی‌طلب، دبیر نمایشگاه، انجام می‌شود.

سروری در ادامه به برگزاری کارگاه‌های آموزشی متنوع، سخنرانی افراد برجسته و مدیران موفق در حوزه فناوری اطلاعات، و همچنین برگزاری پنل چالشی استارتاپ‌ها در حاشیه این نمایشگاه اشاره کرد.

آقای دکتر علی حکیم جوادی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، نیز در افتتاحیه نمایشگاه ایران ایتکس با تاکید بر تغییرات نوین در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار داشت که کشور در حال تجربه تحول دیجیتال و اقتصاد دیجیتال است. او افزود که با اجرای برنامه هفتم توسعه، بخش خصوصی نقش موثرتری در این مسیر خواهد داشت.

او بر اهمیت نیروی انسانی تاکید کرد و بیان داشت که با وجود مهاجرت‌های اخیر، امیدوار است که با ایجاد فضای مناسب کسب‌وکار، این روند بهبود یابد.

همچنین آسیه حاتمی، مدیرعامل ایران‌تلنت، در این مراسم به ویژگی‌های ضروری تیم‌های منابع انسانی پرداخت و گفت که شناسایی پتانسیل‌ها و انگیزه‌های کارکنان، طراحی مسیرهای رشد، و قدرت تحلیل داده‌ها از عوامل کلیدی موفقیت هستند. وی همچنین بر لزوم تقویت نقش منابع انسانی به عنوان فروشنده استراتژی‌ها و نیازها تاکید کرد و امیدوار بود که سازمان‌ها بتوانند با جذب و حفظ نیروی انسانی مستعد، به اهداف خود دست یابند.

در پایان محمدعلی روزی طلب، مدیر گروه فناوری اطلاعات شریف و دبیر نمایشگاه عنوان کرد که به دلیل نیاز به فضای بزرگ‌تر، به برج میلاد منتقل شده است. وی اشاره کرد که هدف اصلی این رویداد، ایجاد فرصت‌های شغلی و ارائه دستاوردهای نوآورانه در زمینه فناوری اطلاعات، ارتباطات و هوش مصنوعی است.

روزی‌طلب همچنین توضیح داد که شرکت‌ها می‌توانند موقعیت‌های شغلی خود را از طریق سامانه‌ای که با همکاری ایران‌تلنت راه‌اندازی شده است، معرفی کنند و بازدیدکنندگان با استفاده از بارکدهای اختصاصی، به اطلاعات مورد نظر دسترسی پیدا کنند. وی پیش‌بینی کرد که در دوره‌های آینده، نمایشگاه‌ها در فضاهای بزرگ‌تر و با تعداد بیشتری از شرکت‌ها برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×