» اخبار استارتاپی » صدور بیش از ۱۵ هزار اینماد در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳
اخبار استارتاپی

صدور بیش از ۱۵ هزار اینماد در پنج ماهه نخست سال ۱۴۰۳

مهر 2, 1403 40

به گزارش روابط‌عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، علیرضا جاویدعربشاهی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پایش و مطالعات راهبردی این مرکز، اعلام کرد که در پنج ماه نخست سال ۱۴۰۳ بیش از ۱۵ هزار اینماد خاکستری به کسب‌وکارهای نوپا اعطا شده و در سال گذشته نیز تعداد اینمادهای خاکستری اعطا شده از ۳۷ هزار کسب‌وکار عبور کرده است.

جاویدعربشاهی توضیح داد که اینماد خاکستری به کسب‌وکارهای نوپا امکان بهره‌مندی از درگاه پرداخت اینترنتی را می‌دهد اما محدودیت‌هایی از نظر تعداد و حجم تراکنش دارد. این محدودیت‌ها شامل سقف ۱۰۰ میلیون تومان و ۱۰۰ تراکنش در ماه است. وی افزود که پس از رشد کسب‌وکارها و عبور از این محدودیت‌ها، می‌توانند برای دریافت اینماد یک‌ستاره اقدام کنند.

وی در ادامه تأکید کرد که اینماد به‌عنوان یکی از شروط اساسی برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واحدهای تجارت الکترونیک محسوب می‌شود و فلسفه شکل‌گیری آن، احراز هویت، احراز اطلاعات تماس و محل فعالیت صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی است و صرفا مسئله مجوز نیست.

جاویدعربشاهی در ادامه تأکید کرد که اینماد به‌عنوان یکی از شروط اساسی برای دریافت درگاه پرداخت اینترنتی واحدهای تجارت الکترونیک محسوب می‌شود. وی با اشاره به تسهیل روند دریافت اینماد برای کسب‌وکارهای نوپا، اعلام کرد: “کسب‌وکارهای الکترونیکی می‌توانند اینماد خاکستری را در کمتر از ۱۰ دقیقه دریافت کنند.”

او همچنین با اشاره به اهمیت اینماد در احراز هویت و اطلاعات تماس صاحبان کسب‌وکارهای اینترنتی گفت که فلسفه شکل‌گیری اینماد فقط به صدور مجوز محدود نمی‌شود، بلکه نقش مهمی در اعتمادسازی برای مشتریان ایفا می‌کند. وی افزود:

در صورت نارضایتی خریداران، امکان ثبت و پیگیری شکایات از طریق سامانه هوشمند رسیدگی به شکایات مرکز تتا فراهم است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×