» سایر مطالب » بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط
بهترین نرم افزار حسابداری
سایر مطالب

بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

مهر 4, 1403 40

از آنجایی که بسیاری از صاحبان مشاغل مختلف به مباحث حسابداری مسلط نیستند، باید برای مدیریت مالی کسب‌وکار خود به سراغ بهترین نرم افزار حسابداری متناسب با شغلشان بروند. نرم افزارهای حسابداری در انواع متنوع و با اندازه‌ها و قابلیت‌های مختلفی وجود دارند؛ بنابراین شما باید نرم افزاری را که متناسب با شغل شما طراحی شده است را انتخاب کنید.

به این ترتیب صاحبان کسب و کارهای مختلف می‌توانند به‌راحتی مدیریت بخش حسابداری خود را انجام دهند و با انتخاب نرم افزار متناسب با فعالیت خود، هزینه کمتری را بپردازند.

بهترین نرم افزار حسابداری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط

 نرم افزار حسابداری

فرقی نمی‌کند که کسب‌وکار شما آنلاین یا سنتی باشد، به هر حال شما برای رصد هزینه‌های آن باید از نرم‌افزار حسابداری استفاده کنید تا امکان مدیریت میزان درآمد، هزینه‌های جاری و هزینه حقوق کارمندان را داشته باشید.

بیشتربخوانید: بهترین نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان 

در صورتی که به موضوع حسابرسی و امور مالی توجه نداشته باشید، ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری در انتظار شما باشد و حتی تا مرز ورشکستگی نیز پیش بروید. پیشنهاد ما به شما که تازه شروع به فعالیت کرده‌اید، این است که برای جلوگیری از ورشکستگی و رفع نگرانی در خصوص امور مالی، یک نرم افزار حسابداری خریداری کنید.

انواع نرم افزار حسابداری

صاحبان مشاغل کوچک به کمک نرم افزارهای حسابداری می‌توانند میزان سودآوری و حساب‌های دریافتی و پرداختی را به‌راحتی ردیابی کنند. ما در اینجا بهترین نرم افزار حسابداری را بر اساس هزینه مقیاس‌پذیری، شهرت، سهولت استفاده و ویژگی‌های حسابداری مورد ارزیابی قرار می‌دهیم تا به شما در انتخاب بهترین نرم‌افزار برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط کمک کرده باشیم:

انواع نرم افزار حسابداری

 Freshbooks

نرم افزار فرش بوک در مقایسه با دیگر نرم افزارها، یک مجموعه بسیار قدرتمند است که با قیمت بسیار مناسب، ارائه سفارشی‌سازی‌های بیشتر برای صورت‌ حساب، ساده‌سازی فاکتور مشتری و فرایند پیگیری زمان، شهرت زیادی دارد.

این نرم افزار قدرت برطرف کردن نیازهای اساسی حسابداری را برای یک کسب‌وکار معمولی دارد و وظیفه آن چاپ، دریافت، ارسال و پرداخت فاکتور است. این نرم افزار حسابداری یک مجموعه قابل اعتماد و سریع است که می‌تواند به شما در مدیریت امور پیچیده بسیار کمک کند.

 Xero بهترین نرم افزار برای صاحبان مشاغل خرد

یکی از بهترین نرم افزار حسابداری آنلاین برای مشاغل خانگی و کوچک، نرم افزار حسابداری xero است. به کمک این نرم افزار می‌توانید امور مالی کسب‌وکار کوچک خود را بررسی کنید و موجب رشد و پیشرفت آن شوید.

شما با این Xero می‌توانید صورتحساب‌ها و رسیدهای خود را از طریق ایمیل ثبت کنید و بسیار سریع به اسناد دسترسی داشته باشید. امکان اسکن فایل‌ها و صدور فاکتورها با استفاده از تلفن همراه نیز یکی دیگر از مزایای این نرم افزار است. دسترسی به داشبورد این نرم افزار و اطلاع از وضعیت کسب‌وکار و نمای کلی فعالیت، جزء نقاط مثبت نرم افزار حسابداری xero محسوب می‌شود.

 QuickBooks Online

نرم افزار quickbooks یکی از برنامه‌های حسابداری معتبر در سطح جهان محسوب می‌شود که برای مشاغل کوچک و متوسط مناسب است. شما با استفاده از این نرم افزار می‌توانید صورت‌ حساب‌های مدیریتی، پرداخت و عملکردهای حقوق و دستمزد را با دقت انجام دهید و در هزینه‌ها و وقت خود صرفه‌جویی کنید.

شما می‌توانید با مراجعه به داشبورد مرکزی این نرم افزار از وضعیت سفارش‌ها و موجودی صندوق خود مطلع شوید و وضعیت هر سفارش را از این قسمت پیگیری کنید.

محاسبه صورت ‌حساب، ثبت فاکتور، ردیابی هزینه‌ها و قبض‌ها به‌صورت خودکار، پرداخت هزینه‌های کارکنان و ردیابی زمان، سادگی برنامه و پرداخت‌های آنلاین از قابلیت‌های مهم این نرم افزار به شمار می‌روند.

 نرم افزار شماران سیستم

شرکت شماران سیستم یک مؤسسه حسابرسی محسوب می‌شود که در سال ۱۳۶۳ گروهی از کارشناسان کار بلد را گرد هم آورده است که در آن فعالیت می‌کنند.

این شرکت با اخذ مجوز بیش از سه دهه است که در زمینه تولید، استقرار و پیاده‌سازی طراحی نرم افزار در حوزه‌های مالی، اداری، بازرگانی، تولید و مهندسی فعالیت می‌کند. از ارکان اصلی این شرکت، خدمات هوشمند به همراه خلاقیت و نوآوری است. از مهم‌ترین خدمات شرکت شماران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه راهکارهایی برای فناوری‌های جدید اطلاعاتی برای نهادهای خصوصی و دولتی
  • ارائه آموزش، مشاوره، پشتیبانی محصولات و راهکارهای نرم افزاری
  • به کار بردن خلاقیت و نوآوری در تکنولوژی‌های روز
  • ارائه نرم افزارهای تجاری برای انواع کسب‌وکارها و سازمان‌های متوسط و بزرگ
  • استقبال از فرایندهای مرتبط با تکنولوژی

نرم افزار حسابداری شماران سیستم

 نرم افزار هوفر

اگر به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری برای ثبت اطلاعات با سرعت بالا هستید، پیشنهاد ما به شما نرم‌افزار هوفر است که به‌عنوان یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری تحت وب شناخته می‌شود.

از این نرم‌افزار علاوه بر کسب‌وکارهای کوچک و متوسط در مجموعه‌های کلان نیز جهت ثبت داده‌های مالی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم افزار می‌توان به خدمات زیر اشاره کرد

  • محاسبه سود و ثبت دقیق فاکتور، پیش‌فاکتور و حواله‌های بانکی
  • تهیه گزارش فصلی از میزان پرداختی‌ها، منابع نقدی و گردش مالی
  • محاسبه حقوق کارمندان و تدوین فیش حقوقی کاربران
  • تهیه و ارائه گزارشات دقیق از امور مالیاتی
  • تحلیل حساب‌های بانکی و فاکتورهای فروش
  • بایگانی الکترونیکی اسناد
  • ارائه گزارش در خصوص حواله بانکی، سررسید چک‌ها و پارامترهای فروش هفتگی محصولات

نرم افزار شایگان سیستم

یکی دیگر از برترین نرم افزارهای حسابداری برای صنایع کوچک و متوسط، نرم افزار حسابداری شایگان سیستم با تحت وب است.

این نرم افزار امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و همچنین قابلیت این را دارد که در بخش‌های مختلف سفارش‌سازی انجام دهد. از مهم‌ترین خدماتی که این نرم افزار ارائه می‌دهد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تهیه گزارش و ارائه آمار تحلیلی برای مدیریت امور بازاریابی
  • تهیه گزارش مالی و ارائه آن به‌صورت توابع و فرمول‌های محاسباتی
  • مدیریت انبار محصولات و ارائه گزارشی دقیق از موجودی کالا و تنظیم اطلاعات انبارگردانی
  • ثبت اطلاعات دقیق در خصوص ارائه خدمات و خریدوفروش محصولات
  • ارائه گزارش دقیق از دستمزد کارگران و محاسبه حقوق آن‌ها
  • تهیه اطلاعات دقیق از حساب‌های بانکی برای تنظیم اظهارنامه‌های امور مالیاتی
  • تهیه گزارشی از میزان سود و ضرر خریدوفروش کالاها
  • ثبت فاکتور فروش حواله‌های خرید و پیش‌فاکتورهای مالی

 نکات مهم حین خرید نرم افزار حسابداری

در عصر مدرن امروزی یکی از دلایل کندی کار و عملکرد ضعیف شرکت‌ها، عدم استفاده از سیستم‌های حسابداری هوشمند است. در گذشته امور مربوط به حسابداری به‌صورت دستی یا با استفاده از ماشین‌حساب و چرتکه انجام می‌شد، اما امروزه استفاده از بهترین نرم افزار حسابداری برای امور مالی و عملیات تجاری نقش بسیار مهمی را در راندمان کاری شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف دارد.

بنابراین از آنجایی که همه اطلاعات مالی و پولی شرکت‌ها در سیستم‌های حسابداری ثبت می‌شوند، باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری به عناصر مهمی توجه کنید که این عوامل عبارت‌اند از:

  • نرم افزار حسابداری مد نظر شما باید توان رفع نیازهایتان را داشته باشد؛ یعنی کلیه محاسبات و امور مالی شما را انجام دهد و از فضای خوبی برای بهبود و افزودن امکانات برخوردار باشد.
  • نرم افزارهای حسابداری به دلیل اهمیت بخش حسابداری و مالی، باید از خدمات پشتیبانی قوی برخوردار باشند.
  • پیچیدگی نرم افزارهای حسابداری موجب کاهش بهره‌وری کارکنان می‌شود؛ از این رو کار با نرم افزار حسابداری باید به دور از هرگونه پیچیدگی و دشواری باشد.
  • هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری، ظرفیت بالای نرم افزار به‌منظور ذخیره امن اطلاعات باید مد نظر شما باشد.
  • هنگام خرید بهتر است به تاریخچه شکل گرفتن شرکت و سابقه آن دقت کنید؛ زیرا کاربران و حسابداران به این سیستم‌ها و سازندگان آن‌ها اعتماد می‌کنند.
  • ارائه‌دهندگان نرم افزارهای حسابداری باید در این زمینه دانش لازم را داشته باشند و این نرم افزارها نیز بتوانند پیش‌بینی‌های مالی را انجام دهند.

نرم افزار حسابداری شایگان سیستم

سخن پایانی

اگر صاحب یک کسب‌وکار کوچک و متوسط هستید، بهتر است از بهترین نرم افزار حسابداری استفاده کنید. شما با استفاده از این نرم افزارها می‌توانید حساب‌هایی که دریافت و یا پرداخت کرده‌اید را پیگیری کنید و برای زمان پرداخت مالیات آماده باشید.

هدف این نرم افزار این است که هزینه‌های شما را به حداقل برساند و اقدامات دشوار را ساده و معمولی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×