آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » آمریکا ابرآروان را تحریم کرد / دلیل: تسهیل سانسور اینترنت در ایران
اخبار استارتاپی

آمریکا ابرآروان را تحریم کرد / دلیل: تسهیل سانسور اینترنت در ایران

خرداد 13, 1402 110

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت ابرآروان در ایران و دبی تحت تحریم قرار گرفته است. علاوه بر این، مدیرعامل “پویا پیرحسین‌لو” و مدیر فنی “فرهاد فاطمی” نیز در لیست تحریم آمریکا قرار دارند. در این بیانیه، دلیل تحریم ابرآروان و بنیانگذاران آن “تسهیل سانسور اینترنت در ایران” ذکر شده است.

پیش‌تر در تاریخ ۲۳ آبان‌ماه، ۳۲ نفر و شرکت در لیست تحریم اروپا قرار گرفتند و شرکت ابرآروان نیز در این لیست قابل مشاهده بود. در بخش دلایل این تحریم، اتحادیه اروپا بیان کرده بود که ابرآروان از سال ۲۰۲۰ به عنوان یکی از عوامل اصلی در پروژه‌های دولتی و وزارت ارتباطات ایران برای تهیه نسخه‌ای جداگانه و ملی از اینترنت شناخته شده است، اما ابرآروان این ادعا را به طور مداوم تکذیب کرده است.

بعد از تحریم ابرآروان توسط اتحادیه اروپا، شرکت در یک بیانیه به این اقدام اتحادیه اروپا تعجب خود را بیان کرده و اظهار داشته است که شگفت‌زده هستند که یک شرکت ابری خصوصی به اشتباه به جای اصلی‌ترین متخصصان مورد انتقاد و محدودیت قرار می‌گیرد و هدف تحریم قرار می‌گیرد.

درباره ابرآروان

ابرآروان شرکتی در حوزهٔ فناوری ابری است که کار خود را از سال ۱۳۹۴ آغاز کرد و با ده‌ها محصول و قابلیت ابری مختلف مانند شبکه تحویل محتوا (CDN)، ویدئو به‌درخواست، سرور ابری (با قابلیت تنظیم دلخواه منابع)، شبکه توزیع محتوا (افزایش سرعت و امنیت وب سایت‌ها)، فضای ابری (ذخیره‌سازی فایل‌ها در فضای نامحدود ابری)، پلتفرم ویدیویی، کانتینر ابری (استقرار سریع و آسان نرم‌افزارها بر بستر داکر و کوبرنیتز) و ذخیره‌سازی اشیاء (Object storage)، زیرساخت کسب‌وکارهای آنلاین، سازمان‌ها و استارت‌اپ‌ها را تأمین می‌کند.

تیم اولیهٔ ابرآروان در سال ۱۳۹۳ با هدف تولید محصولات فناورانهٔ ابری شروع به کار کرد. اعضای این تیم مؤسس چهار نفر بودند که اولین آشنایی آن‌ها در مسابقات Worldskills شکل گرفته بود. این تیم در اسفند ۱۳۹۳ در مسابقهٔ نوآوری هلدینگ فناپ به عنوان تیم و محصول اول انتخاب شد. پس از چند ماه با سرمایه‌گذاری اولیهٔ فناپ به رقم ۳۰۰ میلیون تومان، فعالیت رسمی ابر آروان آغاز و در دی ۱۳۹۴ ثبت رسمی شد. اسفند همان سال این شرکت در بخش شرکت‌های دانش‌بنیان به عنوان شرکت «نوپای سطح ۱» پذیرفته شد. در سال ۱۳۹۷ دومین مرحله از افزایش سرمایه این شرکت با ارزش‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان توسط هلدینگ فناپ انجام شد و مجموع سهام این هلدینگ در شرکت ابرآروان به ۴۷٪ رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×