آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » آیین‌نامه اجرایی توزیع اینترنتی دارو بلاخره ابلاغ شد
اخبار استارتاپی

آیین‌نامه اجرایی توزیع اینترنتی دارو بلاخره ابلاغ شد

اردیبهشت 9, 1403 40

طی ماه‌های گذشته و با وجود چالش‌های فراوان، در نهایت مجوز رسمی فعالیت پلتفرم‌های توزیع دارو با اعلام محدوده‌ی فعالیت آن‌ها صادر شد. رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت عنوان کرد: آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکوهای اینترنتی امروز ابلاغ شد و پس از ۶ ماه در سراسر کشور به صورت رسمی اجرا می‌شود.

دستورالعمل حمل و عرضه دارو از طریق پلتفرم‌‌ها وکسب‌وکارهای اینترنتی در 12 ماده و 10 تبصره گردآوری شده است. در این دستورالعمل سکوها (پلتفرم‌ها) ملزم به احراز هویت کاربران از طریق اخذ رمز یکبار مصرف شماره همراه صاحب نسخه الکترونیکی هستند.

بر اساس این دستورالعمل، درج هرگونه تبلیغات و تشویق مستقیم و غیرمستقیم کاربران به مصرف فرآورده‌های دارویی ممنوع بوده و هرگونه خرید، فروش یا انبارش دارو توسط سکوها ممنوع است.

در این آیین‌نامه اجرایی، اتخاذ هرگونه رویه ضدرقابتی و ایجاد ارجحیت غیرمکانی به داروخانه‌ها توسط سکوها ممنوع بوده و به منزله تخلف سکو است همچنین دامنه خدمات حمل و عرضه دارو از طریق سکوها صرفا در حوزه نسخه الکترونیکی  است و پذیرش سفارش حمل و  عرضه دارو از طریق سکوها برای نسخ کاغذی ممنوع است.

برای مشاهده آیین‌نامه کلیک نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×