آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » اتصال پیام‌رسان‌های بله، ایتا و آی‌گپ تا پایان فروردین
اخبار استارتاپی

اتصال پیام‌رسان‌های بله، ایتا و آی‌گپ تا پایان فروردین

فروردین 16, 1402 80

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه هیات دولت اعلام کرد که پیام‌رسان‌های بله، ایتا و آی‌گپ تا پایان فروردین به هم متصل خواهند شد. عیسی زارع‌پور افزود که فاز آزمایشی این اتصال در پایان سال گذشته انجام شده است و با نسخه‌های جدیدی که ایتا، بله و آی‌گپ ارائه می‌دهند، این پیام‌رسان‌ها به یکدیگر متصل خواهند شد و کاربران‌شان می‌توانند با یکدیگر پیام رد و بدل کنند. این طرح در ابتدا قرار بود برای همه پیام‌رسان‌های بومی محقق شود، اما به نظر می‌رسد فعلاً در بین سه پیام‌رسان بله، ایتا و آی‌گپ اجرا خواهد شد. در اواسط سال گذشته، تیم آی‌گپ مخالفت خود را با این طرح اعلام کرده بود، اما اکنون به نظر می‌رسد با این طرح همراه شده است.

اجرای این طرح به منظور افزایش امنیت و حفظ حریم شخصی کاربران انجام می‌شود. با اتصال این پیام‌رسان‌ها، کاربران می‌توانند با داشتن یک حساب کاربری در یکی از آن‌ها، به صورت خودکار به سایر پیام‌رسان‌ها وارد شوند و با کاربران آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

به طور کلی، این طرح از تعداد کاربران این پیام‌رسان‌ها و همچنین توسعه سبک زندگی الکترونیکی استفاده می‌کند و می‌تواند به افزایش سرعت و کارایی در انجام امور روزمره کمک کند. با این حال، برخی افراد نگران این هستند که این اتصالات می‌توانند به دسترسی سازمان‌های دولتی به اطلاعات کاربران منجر شود و حریم شخصی آن‌ها را تحت تاثیر قرار دهند. بنابراین، تلاش برای حفظ حریم شخصی کاربران و اطمینان از اینکه اطلاعات آن‌ها محفوظ است، باید در اجرای این طرح مدنظر قرار گیرد.

اجرای این طرح در صورت موفقیت، می‌تواند به یک نمونه موفق از همکاری و هماهنگی بین شرکت‌های تکنولوژی در ایران تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×