» اخبار استارتاپی » اتکالا به عنوان رقیب تازه‌نفس بازار سوپرمارکت‌های آنلاین از راه رسید
اخبار استارتاپی

اتکالا به عنوان رقیب تازه‌نفس بازار سوپرمارکت‌های آنلاین از راه رسید

تیر 6, 1403 00

بازار سوپرمارکت آنلاین ایران در سال‌های اخیر با رشد چشمگیری مواجه شده است. افزایش دسترسی به اینترنت و استفاده گسترده از گوشی‌های هوشمند، به همراه تغییرات در سبک زندگی مردم و نیاز به صرفه‌جویی در زمان، از جمله عواملی هستند که به این رشد کمک کرده‌اند. پلتفرم‌های مختلفی از جمله اسنپ‌گروسری، اکالا، و دیجی‌کالا با ارائه خدمات متنوع و تحویل سریع، توانسته‌اند توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان را به خود جلب کنند.

یکی از ویژگی‌های بارز این بازار، تنوع بالای محصولات و ارائه تخفیف‌های جذاب است که باعث شده مشتریان بیشتری به خرید آنلاین روی آورند. همچنین، در دوران همه‌گیری کرونا، نیاز به خرید آنلاین بیش از پیش احساس شد و بسیاری از مردم به دلیل محدودیت‌های اجتماعی و بهداشتی به استفاده از سوپرمارکت‌های آنلاین روی آوردند.

سوپرمارکت آنلاین اتکالا فعالیت خود را آغاز کرد

فروشگاه زنجیره‌ای اتکا در اقدامی جدید، سوپرمارکت آنلاین اتکالا را با سرویس ارسال رایگان در تهران راه‌اندازی کرده است.

به گزارش روابط عمومی اتکا، این سوپرمارکت آنلاین که دارای اپلیکیشن مخصوص به خود نیز می‌باشد، خدمات سوپرمارکتی و محصولات FMCG را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد. اتکالا هم‌اکنون در مناطق ۲۲ گانه شهر تهران با بیش از ۵ هزار قلم کالا و توزیع از انبار مرکزی خود فعالیت می‌کند. همچنین، تحویل اکسپرس و رایگان کالاها در چهار بازه زمانی در شهر تهران برای مشتریان فراهم شده است. اتکا اعلام کرده که در آینده قصد دارد با راه‌اندازی انبار در سایر نقاط، خدمات اتکالا را به شهرهای بزرگ ایران نیز گسترش دهد.

سایر بازیگران بازار سوپرمارکت‌های آنلاین

در حال حاضر بازیگران شاخصی مانند اسنپ با سرویس اسنپ‌گروسری، گروه صنعتی گلرنگ (افق کوروش) با اکالا و دیجی‌کالا با سرویس دیجی‌کالا‌جت در بازار سوپرمارکت‌های آنلاین فعال هستند.

گزارش عملکرد فروشگاه‌های سوپرمارکت اسنپ در سال 1402 که به تازگی منتشر شده، ضمن اشاره به رشد قابل توجه بازار سوپرمارکت‌های آنلاین، اعلام کرده که حجم بازار آنلاین کالاهای سوپرمارکتی در کمتر از دو سال، 2.5 برابر شده است و عنوان کرده این روند در سال‌های آینده نیز ادامه خواهد داشت. در این گزارش، سه ویژگی عدم نیاز به حمل کالا، هزینه ارسال و تخفیف‌های آنلاین، اصلی‌ترین دلایل بزرگ‌تر شدن سبد خرید آنلاین مشتریان نسبت به خرید حضوری معرفی شده‌ است.

همچنین مدیر ارشد مارکتینگ اسنپ‌گروسری در ماه‌های گذشته اعلام کرده بود که سوپرمارکت اسنپ با هزار میلیارد تومان (یک همت) فروش ناخالص ماهانه، ۶۴ درصد از بازار فروش آنلاین كالاهای سوپرماركتی را در اختیار دارد.

بسیاری از کارشناسان این حوزه معتقدند که لجستیک گلوگاه اصلی کسب‌وکارهای آنلاین است و ارائه سرویس دلیوری سریع و باکیفیت را به عنوان برگ برنده این کسب‌وکارها معرفی می‌کنند.

 

با توجه به روند رو به رشد این بازار و افزایش رقابت بین پلتفرم‌ها، انتظار می‌رود که در آینده نیز شاهد بهبود قابل توجهی در سرویس‌های لجستیک و دلیوری باشیم که تجربه خرید آنلاین را برای مصرف‌کنندگان به مراتب بهتر و راحت‌تر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×