آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » اختلال گسترده در GPS، منجر به مختل‌شدن مسیریاب‌‌ها شده است
اخبار استارتاپی

اختلال گسترده در GPS، منجر به مختل‌شدن مسیریاب‌‌ها شده است

خرداد 15, 1403 30

به گفته روابط عمومی مسیریاب نشان، ۱۳ام خردادماه یکی از شدیدترین اختلال‌های GPS شناسایی شده است.

این اولین بار نیست که رانندگان، موتوری‌ها و مسافران با چالش موقعیت‌یابی نادرست اپلیکیشن‌های مسیریابی مواجهند، مسئله‌ای که جواد عامل مدیر عامل نشان علت آن را فیلترینگ، اختلال در شبکه و جعل GPS یا Spoofing GPS، در ایران می‌داند.

روابط عمومی نشان توضیحاتی در این باره ارائه کرده است و اعلام کرده است: امروز ۱۳ خرداد ۱۴۰۳، یکی از شدیدترین اختلال‌های GPS شناسایی شده است. این مسئله از سال‌های گذشته باعث افت عملکرد مسیریاب‌ها و پلتفرم‌های نقشه محور بوده است، اما در ماه‌ها و مخصوصا روز اخیر به نقطه‌ای رسیده که عملا استفاده از مسیریاب را برای کاربران غیرممکن کرده است.

بهزاد کاظمی، مهندس ارشد تیم مسیریابی نشان در این‌باره می‌گوید: «تیم فنی نشان، با بررسی ماژولی که برای تشخیص و اطلاع‌رسانی جعل GPS توسعه داده، متوجه الگو‌های اختلال GPS در مناطق مختلفی از کشور مخصوصا چند کلان‌شهر شده‌اند. از سوی دیگر، طی چند ساعت اخیر، تعداد زیادی از کاربران به پشتیبانی نقشه و مسیریاب نشان اطلاع داده‌اند که با اختلال GPS مواجه هستند. بیشتر این کاربران اعلام کردند با وجود اینکه موقعیت مکانی آنها در تهران بوده، نقشه، موقعیت آنها را در اصفهان یا قم نمایش داده و عملا استفاده از نقشه و مسیریاب برای آنها غیرممکن شده است.»

در پایان نیز مسیریاب نشان اعلام کرده دلیل این اختلال مانند گذشته نامشخص است و کاربران بسیاری، به‌خصوص رانندگان تاکسی‌های اینترنتی را با مشکلات جدی مسیریابی روبه‌رو کرده است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×