آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » از دست رفتن 20هزار تراکنش در پی قطعی برق
اخبار استارتاپی

از دست رفتن 20هزار تراکنش در پی قطعی برق

مرداد 18, 1402 100

قطعی برق در برخی نقاط اصلی شهر تهران باعث اختلال جدی در شبکه اینترنت و خسارت به دیتاسنترهای مهم در منطقه شد. این قطعی برق به دلیل برخورد صاعقه با پست نیروگاه شهید رجایی به وقوع پیوسته است.

با این تخریب ناگهانی، دیتاسنترهای حیاتی چون آسیاتک، افرانت، آوابرید و سایر دیتاسنترها نیز به مدت قابل توجهی خاموش شدند. این اتفاق نه تنها بر سرویس‌های آنلاین و کسب‌وکارهای اینترنتی تأثیرگذار بود، بلکه برای کاربران عادی نیز مشکلات ارتباطی فراوانی ایجاد کرد.

علی امیری، هم‌بنیان‌گذار شرکت پرداخت آنلاین زرین پال، درباره زیان وارد شده به کسب‌وکارهای آنلاین در پی قطعی دیتاسنتر اعلام کرد:

در اثر این قطعی برق ناگهانی، کاربران ما که از زرین پال برای پرداخت‌های آنلاین خود استفاده می‌کنند، با از دست دادن بیش از بیست هزار تراکنش مواجه شدند. این مقدار تراکنش به تقریباً نه میلیارد تومان معادل می‌شود. هنگامی که دیتاسنترها خاموش می‌شوند، درگاه‌های پرداخت نیز قطع می‌شود و امکان انجام تراکنش‌های آنلاین روی سایت‌ها به کلی از بین می‌رود. در نتیجه، کسب‌وکارها با کاهش قابل توجهی درآمد مواجه می‌شوند.

تاکنون، مقامات مربوطه و شرکت‌های برق و ارتباطات در حال پیگیری و بررسی علت دقیق این قطعی برق هستند و سعی در جلوگیری از وقوع مشکلات مشابه در آینده دارند. به نظر می‌رسد که نیاز به تقویت سیستم‌های پشتیبانی و ایجاد راهکارهای مناسب در صورت بروز حوادث اضطراری وجود دارد تا به حداقل رساندن اثرات اینگونه اتفاقات پرخطر بپردازیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×