آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » استارتاپ مزرعه موفق به جذب 20هزار کشاورز شد
اخبار استارتاپی

استارتاپ مزرعه موفق به جذب 20هزار کشاورز شد

اسفند 29, 1401 130

 کشاورزی ایران و بخش‌های زیر مجموعه آن، از سال‌های گذشته با چالش‌های فراوانی همراه بوده است. برخی از این چالش‌ها در زمینه تأمین، تولید و عرضه محصولات کشاورزی  بوده است. از این‌رو، مواجه کارآمد با چالش‌های آن همواره مورد توجه سیاست‌گذاران و فعالان این بخش بوده است. طی سال‌های اخیر هر چند دولت تلاش کرده است تا بر این چالش‌ها فائق آید، اما تأثیر سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات انجام شده تاکنون فاقد نتایج ملموس در این زمینه بوده است.
سامانه مزرعه یکی از استارتاپ‌های زیرمجموعه شرکت آینده پژوهان لوتوس است که در حوزه زیرساخت اطلاعات زنجیره ارزش محصولات کشاورزی فعالیت می‌کند. داستان مزرعه سال 1398 با چند کشاورز و مهندس کشاورزی در حوزه کشاورزی و هواشناسی آغاز شد و مزرعه طی چند سال شروع به ساخت نرم‌افزار ساده‌ای کرد که به کشاورزان برای مدیریت بهتر فعالیت‌ها کمک کند.
مزرعه در رویداد جذب سرمایه اینترنت اشیا و هوش مصنوعی با محوریت “تانا” که در استان تهران برگزار شد، به عنوان یکی از سه طرح برگزیده در این رویداد شناخته شد.
کشاورزی آنلاین، کشمون، امدادکشاورز، مسترکاکتوس، بازرگام و اسمارت بین برخی از استارتاپ‌های فعال حوزه کشاورزی محسوب میشوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×