آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » اعتراض انجمن فین‌تک به ثبت علامت تجاری‌ “فین تک” توسط یک شرکت سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری
اخبار استارتاپی

اعتراض انجمن فین‌تک به ثبت علامت تجاری‌ “فین تک” توسط یک شرکت سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری

اردیبهشت 18, 1403 30

روز گذشته انجمن فین‌تک در شبکه اجتماعی ثرد (توییتر سابق) اعلام کرد یک شرکت سرمایه‌گذاری درخواست ثبت علامت تجاری Fintech را برای خود داشته و در پی آن انجمن فین‌تک به دنبال انجام مراحل اعتراض قانونی و پیگیری موضوع است.

نکته جالب توجه این است که بر اساس آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری فین تک (Fintech)، شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سهامی عام) که درخواست ثبت این علامت تجاری را داشته در زمینه اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و هتلداری فعالیت میکند و به نظر می‌رسد این شرکت ارتباط مستقیمی با نام Fintech که اختصار کلمه Financial Technology  به معنای فناوری مالی و به مفهوم کاربرد نوآورانه فناوری در ارائه خدمات مالی است، ندارد.

لازم به ذکر است علارغم انتشار آگهی ثبت این علامت تجاری در روزنامه، انجمن فین‌تک به مدت 30 روز امکان اعتراض به آن را دارد که به گفته انجمن، پیگیری این موضوع در دست اقدام است.

معرفی انجمن فین‌تک ایران

انجمن صنفی کارفرمایی فناوری‌های نوین مالی ایران یک نهاد تخصصی صنفی تحت نظارت وزارت کار بوده و با هدف قدرت بخشیدن به شرکت‌های فن‌آور مالی بخش خصوصی فعالیت می‌نماید. همچنین انجمن فینتک به شماره ثبت ۳۲-۲/۳-۴۸۵ در حال الحاق شدن در اتاق بازرگانی و اقدام برای تاسیس یک اتحادیه کشوری است.

ماموریت

قدرت بخشیدن به شرکت‌های فن‌آور مالی بخش خصوصی با هدف رشد اقتصادی از طریق حمایت از شرکت‌های فن‌آور و بهبود فضای کار جهت بهره‌برداری از توان نخبگان

چشم‌انداز

ایران، پیشروترین بازیگر فناوری های نوین مالی خاورمیانه

اهداف

حمایت از توسعه کسب وکارهای نوین مالی و بهبود فضای کسب وکارایجاد زمینه های همکاری و توسعه ارتباطات  آینده پژوهی و ترسیم نقشه راه فناوری های نوین مالی آگاهی افزایی عمومی و اطلاع‌رسانی شفاف

ذینفعان

استارت آپ‌ها، شرکت‌ها، نهادهای سیاست گذار و ناظر سرمایه گذاران، شتاب دهنده‌ها، رسانه‌ها و سایر نهادهای متناظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×