آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » اعتراض جاجیگا به انحصارطلبی در بازار اجاره اقامتگاه‌های کشور
اخبار استارتاپی - سایر مطالب

اعتراض جاجیگا به انحصارطلبی در بازار اجاره اقامتگاه‌های کشور

شهریور 19, 1402 110

پلتفرم اجاره اقامتگاه جاجیگا با ارسال پیامی به میزبانان اقامتگاه‌ها در برخی از کانال‌های تلگرامی، به آن‌ها در خصوص اقدامات ضدرقابتی تحت عنوان «گارانتی» هشدار داد.

جاجیگا با ارسال پیامی به میزبانان خود، آنها را درباره اقدامات انحصارطلبانه یک شرکت فعال در این حوزه و عواقب مخرب آن برای آینده میزبانان و صنعت گردشگری آگاه کرده است. براساس اطلاع‌رسانی جاجیگا، این شرکت رقیب تحت عنوان “گارانتی” در حال انجام اقدامات ضدرقابتی است، که به وسیله آن اقامتگاه‌ها به فعالیت انحصاری در سایت خاصی تشویق یا اجبار می‌شوند.

جاجیگا در اطلاعیه خود عنوان کرده است یکی از سایت‌های شناخته شده رزرو اقامتگاه با تماس‌های مکرر به میزبانان ممتاز جاجیگا و پیشنهاد عقد قراردادهای چند ماهه یا سالانه، وعده گارانتی اقامتگاه‌های مذکور را داده و ایشان را از فعالیت در سایر پلتفرم‌های رزرو اقامتگاه منع می‌کند. جاجیگا اظهار کرده است این اقدام جدید نیست و در دو سال گذشته نیز تکرار شده است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است، در این شیوه گارانتی، سایت مذکور پس از مدتی تا ۳۰ درصد کارمزدش را افزایش می‌دهد و در صورت خالی ماندن اقامتگاه به منظور جبران هزینه، اقدام به افزایش بی‌رویه نرخ اجاره بها می‌کند که به ضرر کاربران مهمان است.

 

در پایان این متن، پلتفرم جاجیگا از میزبانان اقامتگاه‌های خود دعوت کرده است تا در صورت تجربه مشابه، نظرات و مشکلات خود را، با این پلتفرم به اشتراک بگذارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×