آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » افزایش تعداد اینمادهای بدون ستاره به بیش از 15 هزار: گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک
اخبار استارتاپی

افزایش تعداد اینمادهای بدون ستاره به بیش از 15 هزار: گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیک

فروردین 20, 1402 80

مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعلام کرده است تعداد اینمادهای بدون ستاره در کشور ایران به بیش از 15 هزار رسیده است. این نوع از اینمادها به دلیل سهولت در اعطای آن صرفا با احزار هویت، به سادگی در دسترس عموم قرار گرفته و به طور معمول برای مجموع تعداد تراکنش‌های کمتر از 50 عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌های کمتر از 50 میلیون تومان در ماه استفاده می شوند. با افزایش روزافزون تجارت الکترونیک و افزایش تعداد مشتریان در این حوزه، روزانه بیش از 100 اینماد بدون ستاره به طور خودکار از طریق وب‌سرویس پرداخت‌یارها صادر می شود.

با این حال، به دلیل نقص‌هایی در روش اعطای این اینمادها، ممکن است در برخی موارد از آن‌ها به عنوان ابزاری برای تقلب و سوءاستفاده، استفاده شود. بنابراین، توسعه امنیتی و کنترل کیفیت در فرایند صدور اینمادهای بدون ستاره از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. این امر نیازمند تدابیر جدی برای جلوگیری از سوءاستفاده از این ابزار و تضمین اعتماد مشتریان به پرداخت‌یارهاست.

به همین منظور، توسعه‌دهندگان و سازمان‌های مرتبط با صدور اینمادهای بدون ستاره نیازمند اصلاح و بهبود روش‌های اعطای اینمادها و بهبود امنیت این فرایند هستند. همچنین، به‌منظور پیشگیری از سوءاستفاده از اینمادها، لازم است مشتریان نیز به اطلاعات امنیتی پرداخت‌یارها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اینماد بدون ستاره چیست؟

مرکز توسعه تجارت الکترونیک در راستای ساده‌سازی فرآیند کسب نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب‌وکارهای خرد «اینماد بدون ستاره» را راه‌اندازی کرده است. کسب و کارهای خرد به کسب‌وکاری گفته می‌شود که که مجموع تعداد تراکنش‌های آن‌ها به صورت ماهانه، کمتر از 50 عدد و مجموع مبلغ تراکنش‌ها کمتر از 50 میلیون تومان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×