آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » افزایش 30درصدی تعرفه اینترنت در آستانه تصویب از سوی رگولاتوری
اخبار استارتاپی

افزایش 30درصدی تعرفه اینترنت در آستانه تصویب از سوی رگولاتوری

آذر 24, 1402 50

با وجود مخالفت‌های همیشگی زارع پور، وزیر ارتباطات در دو سال گذشته مقابل دوربین‌ها با «افزایش تعرفه، بدون افزایش کیفیت» این وزارتخانه به‌صورت چراغ‌خاموش پیگیر افزایش تعرفه اینترنت از ستاد تنظیم بازار بوده است.

 

بر اساس شنیده‌ها اواخر شهریور رئیس رگولاتوری یعنی امیر محمدزاده لاجوردی، بعد از جلسه‌های مختلف با ستاد تنظیم بازار، بالاخره توانسته موافقت این ستاد را برای افزایش تعرفه دریافت کند. طبق این شنیده‌ها، احتمالا روز یکشنبه آینده (‌نوزدهم آذر) کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در جلسه هفتگی خود با حضور وزیر ارتباطات به‌عنوان رئیس این کمیسیون، افزایش ۳۰‌درصدی تعرفه اینترنت برای اپراتورهای همراه را ابلاغ خواهد کرد.

محمدعلی یوسفی‌زاده،در خصوص تأثیر افزایش تعرفه بر بازار عنوان کرد:

فارغ از اینکه بالاخره با این افزایش تعرفه موافقت شد، باید بدانید که با وجود تورم، نوسانات نرخ ارز و… برای حدود هشت سال است که تعرفه اینترنت تکان نخوره، این در حالی است که میزان پرداخت حقوق و دستمزد در این سال‌ها سه تا چهار برابر شده است.

یوسفی‌زاده در واکنش به این پرسش که چرا باید در شرایطی که کیفیت اینترنت مناسب کاربر ایرانی نیست و حتی با استانداردهای جهانی هم فاصله زیادی دارد، برای این اینترنت هزینه بیشتری هم پرداخت شود؟ اظهار کرد:

این‌طور نیست، کیفیت اینترنت مناسب است، تکنولوژی که کاربر در اختیار دارد تکنولوژی به‌روزی نیست، همین الان یک سرویس با فیبرنوری دریافت کنید تا متوجه کیفیت و سرعت بالا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×