آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » افشار: سرمایه‌گذاری خطرپذیر دچار مشکل جدی شده است
اخبار استارتاپی

افشار: سرمایه‌گذاری خطرپذیر دچار مشکل جدی شده است

مرداد 22, 1402 80

آرین افشار، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری فینووا، در مصاحبه‌ای به بررسی فضای اکوسیستم استارتاپی ایران و سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در این زمینه می‌پردازد. وی در این خصوص عنوان کرد:

 اکوسیستم استارتاپی ایران در حال نابودی نیست بلکه در حال پوست‌اندازی است و به سمت واقعی‌تر شدن حرکت می‌کند و برای اینکه فضای سرمایه‌گذاری خطرپذیر به سرعت بیشتری برسد باید یکبار چرخه اقتصاد خود را به صورت کامل طی کند. تغییراتی برای تکمیل چرخه سرمایه‌گذاری خطرپذیر صورت گرفته ولی سرعت آن بسیار کم است.

افشار در خصوص چالش‌هایی که گریبان‌گیر اکوسیستم خطرپذیر ایران است به کمتر شدن تعداد تیم‌ها نسبت به سرمایه‌گذاران اشاره می‌کند و در این باره می‌گوید:

 مثلا یک شرکت سرمایه‌گذاری می‌خواهد در یک سال بر روی پنج تیم سرمایه‌گذاری کند. برای این کار باید حدود 100 تیم را بررسی دقیق کند تا بتواند از دل آنها پنج تیم را انتخاب و بر روی آن سرمایه‌گذاری کند. در دنیا به ازای هر 100 تیم، یک سرمایه‌گذاری انجام می‌شود ولی در ایران این مقدار کمی بیشتر است و به ازای هر 100 تیم، بین 3 تا 5 تیم انتخاب می‌شوند.

وی در ادامه در خصوص عدم ثبات اقتصادی در ایران عنوان کرد :

مشکلی که امسال به‌‍وجود آمده این است که تیم‌های درخواست‌کننده سرمایه‌گذاری، کم شده و هم سرمایه‌گذاران پول کمتری در دسترس‌شان هست در نتیجه توجیه پذیری فرآیند سرمایه‌گذاری خطرپذیر دچار مشکل جدی شده و ممکن تا زمانی که اقتصاد به ثبات برگردد ادامه داشته باشد.

آرین افشار اخیرا مجددا به عنوان مدیرعامل فیننوا فعالیت خود را آغاز کرد. همچنین افشار به عنوان عضو هیئت‌مدیره انجمن فضاهای کار اشتراکی ایران نیز انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×