آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » ایران بی‌کیفیت‌ترین اینترنت جهان را دارد
اخبار استارتاپی

ایران بی‌کیفیت‌ترین اینترنت جهان را دارد

تیر 26, 1402 90

گزارش جدیدی که توسط انجمن تجارت الکترونیک تهران منتشر شده است، نشان می‌دهد ایران به عنوان بی‌کیفیت‌ترین کشور در حوزه اینترنت در جهان شناخته می‌شود. این گزارش بیان می‌کند که کیفیت خدمات اینترنتی در ایران به وضعیت بحرانی رسیده است.

ایران، در بین 100 کشور دارای بیشترین تولید ناخالص ملی، پس از میانمار، دومین کشوری است که با مشکلات بسیاری در اینترنت مواجه است. همچنین، ایران در رده دومین کشوری قرار دارد که دسترسی محدود به اینترنت دارد، پس از چین که در رده اول قرار دارد، و همچنین جزو پنج کشور با سرعت اینترنت پایین در جهان است.

در واقع، ایران به طور پیش‌فرض مشکلاتی را بر روی تمام آی‌پی‌ها و دامنه‌ها ایجاد می‌کند، به استثنای آن‌ها که در یک لیست محدود سفید قرار دارند. در واقع، الگوی اختلال در اینترنت ایران، الگوی بلک‌لیست نبوده و برعکس، الگوی وایت‌لیست است. به عبارت دیگر، تمام سرویس‌ها و وبسایت‌ها در ایران به صورت پیش‌فرض مورد اختلال قرار می‌گیرند، مگر آن‌ها که در لیست سفیدی که از قبل تعیین شده است، قرار داشته باشند.

در ایران، سرعت اینترنت نیز در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار دارد و با وجود ادعاهای وزیر ارتباطات، عدم استفاده از فیلترشکن تأثیری در بهبود سرعت اینترنت ندارد. این مسئله نشان می‌دهد که ادعاها درباره بهبود عملکرد اینترنت در کشور، با واقعیت مطابقت ندارند.

با توجه به این گزارش نگران‌کننده، تلاش‌های بیشتری برای بهبود کیفیت و سرعت اینترنت در ایران باید انجام شود. بهبود اینترنت و ارتقای خدمات آن در کشور، اهمیت بسیاری برای توسعه صنعت الکترونیک و تجارت آنلاین دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×