آخرین اخبار
» معرفی » معرفی استارتاپ » با پلتفرم داستان، قصه کودک خود را بسازید
معرفی استارتاپ

با پلتفرم داستان، قصه کودک خود را بسازید

اسفند 29, 1401 120

استارتاپ داستان که به تازگی از نسخه آزمایشی خود رونمایی کرده بود، فعالیت خود را آغاز کرد. داستان با استفاده از هوش مصنوعی، داستان‌ و تصویرسازی شخصی‌سازی‌شده می‌سازد. در این پلتفرم با مشخص کردن موضوع داستان، جنسیت کودک و هدف مورد نظر از داستان می‌توانید قصه منحصر به فردی را روایت کنید.

داستان شکل‌گیری داستان

ایده اولیه ساخت پلتفرم داستان‌ساز داستان توسط ایمان داوودیان، مؤسس و هم‌بنیان‌گذار «داستان» شکل گرفت. وی زمانی که برای برادرزاده خود داستان می‌گفت به فکر ساخت پلتفرم داستان‌سازی به کمک هوش مصنوعی افتاد بطوریکه کودکان بتوانند در روایت داستان و شخصیت‌سازی‌های آن نقش داشته باشند.

تعرفه در نظر گرفته شده برای ساخت سه داستان اول، در حال حاضر رایگان است. تعرفه ساخت داستان سوم تا ششم برابر با هشتاد هزارتومان است. در همه اشتراک‌ها امکان سفارش نسخه چاپی و دیجیتالی زنده، قابلیت ذخیره سازی، امکان ویرایش متن (به زودی..) و قابلیت به اشتراک گذاری با خانواده و دوستان وجود دارد.

داستان منحصر به فرد کودک خود را بسازید

در بخش ساختن داستان این پلتفرم، کاربر با مشخص کردن موضوع داستان، نکات اخلاقی و مدل تصویرسازی، آفرینش یک داستان کامل را به هوش مصنوعی می‌سپارند.

همچنین کاربران «داستان» این امکان را دارند که عکس انتخابی خودشان را در پلتفرم وارد کنند و تصویرسازی با استفاده از این تصاویر انجام می‌شود. همچنین امکان سفارش داستان زنده که با موشن‌گرافی ساخته می‌شود هم در این پلتفرم وجود دارد. این بخش در جعبه جادویی داستان قرار دارد.

توجه ویژه به کودکان با نیاز خاص

یکی از ویژگی‌های این پلتفرم توجه به کودکان ویژه با نیازهای خاص بوده است. در گذشته در قصه‌های روایت شده به این کودکان کمتر توجه شده است اما در پلتفرم داستان می‌توانید گروه موردنظر برای کودک خاص را مشخص نمایید. در حال حاضر بخش‌بندی این گروه شامل کودکان اوتیستیک، بیش‌‎فعال و دیسلکسیا (کودکانی که مشکل روخوانی دارند یا کودکانی که از نظر بینایی دچار مشکل هستند) می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×