» اخبار استارتاپی » بلوبانک در سال گذشته 20 درصد از سهام شرکت‌های تسهیل‌کار و راهکار را خریداری کرده است
اخبار استارتاپی

بلوبانک در سال گذشته 20 درصد از سهام شرکت‌های تسهیل‌کار و راهکار را خریداری کرده است

اردیبهشت 12, 1403 31

بر اساس آنچه در صورت‌های مالی حسابرسی شده شرکت پردازشگران سامان (بلوبانک) در سال مالی منتهی به 30 آذر 1402 ذکر شده است؛ بلوبانک 20 درصد از سهام شرکت خدمات هوشمند تجاری تسهیل کار را از سالار وفائیان بصورت نقد و اقساط خریداری کرده است. همچنین در این گزارش عنوان شده بلوبانک در شرکت سرمایه‌پذیر فاقد عضو هیئت‌مدیره است.

سامانه تسهیل‌کار امکان راه‌اندازی وبگاه اختصاصی را برای صاحبین نمایشگاه‌های اتومبیل فراهم می‌سازد و خریداران خودرو نیر می‌توانند بصورت اقساطی اقدام به خرید خودرو کنند.

علاوه بر آن، بلوبانک 20درصد دیگر از سهام شرکت راه‌کارهای مالی هوشمند سامان که در زمینه طراحی و تولید نرم‌افزار موبایل و مشاوره و نظارت فعالیت دارد را از شرکت نرم‌افزاری تندرنور خریداری کرده است و درصد مالکیت خود در این شرکت را به 90درصد رسانده است.

شرکت راهکار با دو محصول موبایلت (موبایل بانک سامان) و بالون (پلتفرم تسهیلگر وام بانکی) در حوزه فینتک فعالیت می‌کند.

بلوبانک همچنین 13درصد از مالکیت شرکت سکوی نوآوری باز داده محور سنباد به عنوان پلتفرم جامع بانکداری باز و ارئه‌دهنده سرویس‌های دیجیتال مبتنی بر داده را در مالکیت خود دارد.

بر اساس صورت مالی منتشر شده، یک درصد از سهام شرکت‌های تامین سرمایه کاردان، توسعه امید آتیه اندیش، آتیه اندیشان سپهر مهر و شرکت گسترش خدمات آتیه اندیشان سپهر شرق نیز متعلق به بلوبانک است.

بلوبانک در سال 1402، سود خالص 133 میلیارد تومانی داشته است.

بر اساس صورت‌های مالی منتشرشده شرکت پردازشگران سامان که پشتیبانی و توسعه ‌نرم‌افزار بلوبانک سامان را برعهده دارد؛ این شرکت توانسته است با رشد ۵.۵ برابری نسبت به سال ۱۴۰۱ به درآمد عملیاتی ۱۲۳۲ میلیارد تومانی و سود خالص ۱۳۲.۸ میلیارد تومانی دست یابد.

کارمزد با سهم ۱۱۹۸ میلیارد تومان، اصلی‌ترین لاین درآمد عملیاتی بلوبانک را تشکیل می‌دهد. پس از آن فروش شارژ و بسته و خدمات تخفیف مشتریان با مبلغ ۲۱ و ۱۲.۸ میلیارد تومانی در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته است.

 

تعداد دیدگاهها: 1

  1. Avatar
    حمیدکیومرثی

    باسلام خسته نباشیدخدمتشماوهمکاراتون عین واقعیت تازه سعادت اشنایی پیداکردم چون خوش‌بین هستم‌ امیدوارم حتما این‌طور باشدوبراساس وجدان وانسانیت بههموطنان کمک کنید
    ومنالتوفیق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×