آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » بیدود، استارتاپ 140 میلیاردی تعطیل شد
اخبار استارتاپی

بیدود، استارتاپ 140 میلیاردی تعطیل شد

اسفند 22, 1401 100

استارتاپ بیدود فعالیت خود را از سال 1397 در تهران و از سال 1398 در شیراز آغاز کرده بود. این استارتاپ که با رقمی حدود 140 میلیارد تومان ارزشگذاری شده، با 5 هزار دوچرخه اشتراکی و 150 نفر پرسنل تعطیل شد.

حسین قاسمی، مدیرعامل این استارتاپ بیان کرده که مدیران شهرداری تهران و شیراز به دلیل  عدم پاسخگویی، عدم صدور مجوز و نگاه‌ غیرحرفه‌ای باعث تعطیلی و شکست استارتاپ بیدود شده‌اند. وی در خصوص پیگیری‌های انجام شده به جلسات متعددی که با حضور شورای شهر و شهرداری‌های تهران و شیراز، نماینده ریاست جمهوری و نماینده‌ وزارت کشور برگزار شد، اشاره کرد. قاسمی افزود در این جلسات حتی قرارداد‌های همکاری نیز امضا شده است، اما از سوی شهرداری تهران و شیراز، همکاری‌های لازم جهت پیاده‌سازی مفاد قراردادهای مذکور صورت نگرفته است.

«موبایک» استارتاپی مشابه بیدود در حوزه دوچرخه‌های اشتراکی است که در سطح جهانی مطرح است. این استارتاپ کار خود را در سال 2014 شروع کرد و در سال 2018، هفت میلیارد دلار ارزشگذاری شد. موبایک در دوران پاندمی کورونا، زمانی که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به حداقل خود رسیده بود، توانست کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند.

در نهایت، داستان این دوچرخه‌های نارنجی «بی دود» به دلیل عدم حمایت‌ دولت، به پایان خود رسیده است. این دوچرخه‌ها در حالی تهران و شیراز را برای همیشه ترک می‌کنند که نفس تهران و سایر کلان‌شهرهای ایران از دود و دم گرفته و دوچرخه‌ها می‌توانستند راهکاری برای کاهش آلودگی هوا باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×