آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد
اخبار استارتاپی

بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ برگزار شد

تیر 6, 1402 60

بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ)  از تاریخ 4 تیر 1402 فعالیت خود را در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز کرد، تاریخ اتمام این نمایشگاه با یک روز تمدید، 8 تیر اعلام شده است.

مراسم افتتاحیه بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ در حالی برگزار شد که قطعی مکرر برق موجب نیمه کاره ماندن این مراسم شد. در این مراسم، هم‌زمان با سخنرانی محمدصادق خیاطیان-رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، ۲ بار برای چند ثانیه برق سالن قطع شد. همچنین قطعی برق در ابتدای سخنرانی حسن هاشمی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای هم رخ داد. پس از سومین قطعی برق، عیسی زارع‌پور -وزیر ارتباطات- و محمدامین آقامیری -دبیر شورای عالی فضای مجازی- بدون سخنرانی سالن را ترک کردند و مراسم افتتاحیه نیمه‌کاره پایان یافت.

در نمایشگاه امسال، شرکت‌های استارتاپی و صندوق‌های پژوهش و فناوری متعددی در سالن‌های مختلف حضور دارند. برگزار کننده نمایشگاه الکامپ تهران ۱۴۰۲ سازمان نظام صنفی رایانه‎‌ای کشور و مجری نمایشگاه، شرکت راهکار تجارت کوشا می باشد. حدود ۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی که بیش از ۱۵۰ شرکت از آن‌ها استارتاپ و دانش‌بنیان هستند، در این نمایشگاه حضور دارند. نمایشگاه امسال با شعار  «آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال» علاوه بر شرکت‌های داخلی، میزبان 50 شرکت خارجی از کشورهای ازبکستان، فرانسه، پاکستان، بوسنی، سوریه، چین، روسیه، ترکیه، ارمنستان و عراق نیز است.

همچنین، در این نمایشگاه، سمینارها، کارگاه‌ها و گفتگوهای تخصصی درباره‌ی موضوعات مختلف برگزار می‌شود. این فعالیت‌ها به عنوان یک فرصت مناسب برای به اشتراک گذاشتن دانش، تجربیات و آخرین روندهای صنعت الکترونیک و فناوری هستند.

رضا قربانی عضو هیئت مدیره نصر تهران نیز درباره این نمایشگاه گفت:

در زمینه تفاوت‌هایی که الکامپ امسال با سال‌های قبل دارد باید اشاره کرد که این نمایشگاه می‌خواهد تصویری صحیح و واقعی از وضعیت جامعه امروز ایران را به مخاطبان خود نمایش دهد. نکته مهم تنها واقعی بودن این تصویر است که به ما دید درستی از شرایط فعلی بازار و کسب و کارهای فعال بدهد. ما قصد داریم بدانیم که کدام یک از حوزه‌های ICT در طول این چند سال پیشرفت داشته‌اند و کدام یک کمرنگ یا محو شده‌اند. در آیینه الکامپ به این مهم دست خواهیم یافت.

نمایشگاه الکامپ ۱۴۰۲ فرصتی منحصر به فرد برای دستیابی به جدیدترین دستاوردها و ایده‌های صنعت الکترونیک است. این رویداد به ما امکان می‌دهد تا با متخصصان و همکاران صنعت در ارتباط باشیم و اطلاعاتی درباره روندها و چشم‌اندازهای آینده در این حوزه کسب کنیم. همچنین، در این رویداد می‌توانیم تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذاریم، فرصت‌های کسب و کار را شناسایی کنیم و شبکه‌های ارتباطی بین شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مرتبط را برقرار کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×