آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » ترمینال پرداخت پی و سامانه جامع وندار فعال شدند/ حکم تعلیق موقت صادر شد
اخبار استارتاپی

ترمینال پرداخت پی و سامانه جامع وندار فعال شدند/ حکم تعلیق موقت صادر شد

فروردین 30, 1402 80

مدیرعامل شرکت “پرداخت پی” اعلام کرد که ترمینال‌های این پرداخت‌یاری به وسیله شاپرک مجدداً فعال شده‌اند. با این حال، این پرداخت‌یاری از دسترسی به سامانه جامع شاپرک محروم شده است و به همین دلیل امکان تعریف ترمینال جدید با استفاده از این پرداخت‌یاری سلب شده است. از طرف دیگر، مدیرعامل شرکت “وندار” اعلام کرد که ترمینال‌های این شرکت همچنان مسدود هستند و تنها دسترسی به سامانه جامع شاپرک برای این شرکت ممکن شده است.

با توجه به شکایت شرکت “پرداخت پی” از بانک مرکزی به دیوان عدالت اداری، شاپرک به عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی، ترمینال‌های مسدود شده پرداخت‌پی را مجدداً فعال کرد. با توجه به حکم دادگاه عدالت اداری به تاریخ 1401/01/22، با پذیرش مستندات شرکت “پرداخت پی”، تصمیم بانک مرکزی برای ورود خسارت به این پرداخت‌یار، مبنی بر تعلیق موقت تصمیم بانک مرکزی درباره این پرداخت‌یار صادر شد.  با این حال، این پرداخت‌یاری همچنان به سامانه جامع شاپرک برای تعریف ترمینال جدید دسترسی ندارد.

همچنین، مهدی عبادی، مدیرعامل شرکت “وندار”، اعلام کرد که این پرداخت‌یاری به سامانه جامع شاپرک دسترسی دارد، اما ترمینال‌های “وندار” همچنان مسدود می‌باشند. بانک مرکزی برای بازگشایی ترمینال‌های این شرکت، شرط تغییر مدل کاری شرکت را ارائه داده است، به نحوی که امکان تجمیع وجوه در ترمینال‌ها وجود نداشته باشد. وی همچنین بر این تأکید کرد که تا اواسط هفته آینده، تغییرات مورد نظر بانک مرکزی انجام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×