» اخبار استارتاپی » تریگ‌آپ در سال ۱۴۰۳: سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی در راه است
اخبار استارتاپی

تریگ‌آپ در سال ۱۴۰۳: سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومانی در راه است

مرداد 2, 1403 90

محمدصادق سبحانی، مدیرعامل تریگ‌آپ، در نشست رونمایی از مدل سرمایه‌گذاری میکرو وی‌سی اعلام کرد که این شتابدهنده در سال ۱۴۰۳ قصد دارد ۱۵۰ میلیارد تومان روی کسب‌وکارهای نوپا در مراحل مختلف پیش‌شتاب‌دهی، شتاب‌دهی و میکرو وی‌سی سرمایه‌گذاری کند. از این مبلغ، ۶۰ درصد به مدل میکرو وی‌سی اختصاص خواهد یافت.

در مدل سرمایه‌گذاری میکرو وی‌سی، فاصله بین کسب‌وکارهای توسعه‌یافته و کسب‌وکارهایی که به‌تازگی از شتاب‌دهنده‌ها جدا شده‌اند، کاهش می‌یابد و سرمایه بیشتری نسبت به شتاب‌دهنده‌ها به این کسب‌وکارها اختصاص داده می‌شود.

مهدی اسکویی، مدیر سرمایه‌گذاری تریگ‌آپ، در ادامه نشست بیان کرد که نقش تریگ‌آپ به‌عنوان یک میکرو وی‌سی، همراهی و راهبری کسب‌وکارها برای رسیدن به مرحله‌ای است که بتوانند آمادگی لازم برای جذب سرمایه بیشتر را پیدا کنند.

به گفته اسکویی، هوش مصنوعی، هوشمندسازی صنایع، لجستیک، سلامت و بهینه‌سازی انرژی و امنیت غذایی از اولویت‌های تریگ‌آپ برای مدل سرمایه‌گذاری میکرو وی‌سی هستند.

مدیرعامل تریگ‌آپ در توضیح یک دهه فعالیت این شتاب‌دهنده گفت:

«تریگ‌آپ در یک دهه گذشته بیش از ۶۳ سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارهای نوپا داشته که نتیجه آن سیزده خروج موفق از این کسب‌وکارها بوده است. بیش از دو هزار ایده و کسب‌وکار در این مدت بررسی شده و با ۵۶۰ گروه مصاحبه گروهی انجام شده است. بیش از ۱۶۰ تیم نیز خدمات پیش‌شتاب‌دهی دریافت کرده‌اند و یازده تیم را هم به مرحله پساشتاب‌دهی رسانده‌ایم.»

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×