آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » تشکیل پرونده قضایی برای دی‌جی‌کالا در دادسرای تهران
دیجی کالا
اخبار استارتاپی

تشکیل پرونده قضایی برای دی‌جی‌کالا در دادسرای تهران

بهمن 19, 1402 50

به علت انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات از برخی محصولات در سایت دی‌جی‌کالا، دادستانی تهران اقدام به اعلام جرم کرده است. این اعلام جرم به دلیل توهین به مقدسات در تصاویر محصولات مذکور صورت گرفته است. در این راستا، پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران به این موضوع اختصاص یافته است.

بر اساس اظهارات خبرگزاری قوه قضاییه، دادستانی تهران به دلیل انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات، اقدام به اعلام جرم علیه شرکت دی‌جی‌کالا نموده است. این موضوع منجر به تشکیل یک پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران شده است.

نقش قوانین در مواجهه با موارد توهین‌آمیز در پلتفرم‌ها

در حال حاضر در کشور ایران، عدم وضع قوانین مشخص در رابطه با عملکرد و مسئولیت پلتفرم‌های اینترنتی، اختلالاتی را در تعیین مسئولیت و پیگیری مواردی همچون توهین‌آمیز به مقدسات و ارزش‌های مذهبی ایجاد کرده است. در چنین شرایطی، سوالاتی پیش می‌آید که مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ از جمله اینکه آیا باید پلتفرم‌ها مانند دیجی کالا متهم شوند یا مسئولیت این امور بر عهده کدام افراد یا سازمان‌ها باشد؟

دیجی کالا به عنوان یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین پلتفرم‌های خرید آنلاین در ایران شناخته می‌شود. این شرکت در سال ۱۳۸۸ توسط حمید و سعید محمدی و با سرمایه گذاری شرکت سراوا تأسیس شده است. از آن زمان تاکنون، دیجی کالا با ارائه خدمات و محصولات متنوع، به یکی از پیشگامان فروش آنلاین در کشور تبدیل شده و به شدت در بازار خرده فروشی اینترنتی ایران تأثیر گذار بوده است. این پلتفرم از زمان تأسیس تاکنون موفق به جذب مشتریان و توسعه فضای کسب و کار خود شده و با ارائه خدمات با کیفیت و نیز راه‌اندازی زیر مجموعه‌های متعددی در حوزه‌های مختلف، نام آشنا و مورد اعتمادی در بازار ایران و حتی منطقه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×