آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » تپسل فیلتر شد/ فیلترینگ تپسل پس از 8 ساعت رفع شد! (آپدیت شده)
اخبار استارتاپی

تپسل فیلتر شد/ فیلترینگ تپسل پس از 8 ساعت رفع شد! (آپدیت شده)

فروردین 18, 1403 40

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل جمعه ۱۷ فروردین ماه فیلتر شد. این فیلترینگ در حالی است که نه اخطار قبلی به این شرکت داده شده و نه مدیران آن نهاد فیلترکننده را میشناسند.


تیم فنی تپسل ساعت ۲۰:۴۰ دقیقه جمعه ۱۷ فروردین متوجه شد که بدون هیچ تذکر، ابلاغیه یا اعلام قبلی دامنه api.tapsell.ir فیلتر شده است.
این فیلترینگ در شرایطی برای تپسل رخ داده است که با وجود پیگیری‌ها، تا این لحظه نه تنها دلیل این اقدام آشکار نیست بلکه حتی مشخص نیست این فیلترینگ از سوی چه نهادی انجام شده است.
همچنین در اطلاعیه تپسل آمده:

تپسل در ۱۰ سال فعالیت خود همواره تلاش کرده است تا در شرایط سخت فعالیت اقتصادی در ایران و بحران مهاجرت نیروهای متخصص، با فعالیت شفاف، صادقانه و موثر برای بزرگ کردن اقتصاد دیجیتال ایران بکوشد و حالا باید گفت که فیلتر شدن در ساعات پایانی یک روز تعطیل آن هم بدون اعلام قبلی و دلیل مشخص، بیشتر از اینکه شوکه کننده باشد، ناامید کننده است.
سوال ما از نهادهای ذی‌ربط این است که چه کسی ضرر مالی و اعتباری که در پی این اتفاق به تپسل و ناشران ما وارد شده تقبل خواهد کرد؟ دولت؟ وزارت ارتباطات؟ شرکت زیرساخت یا کارمند زیرساخت؟ چرا که هنوز برای ما مشخص نیست قصوری رخ داده یا این اتفاق یک تصمیم سلیقه‌ای و شخصی است.

تپسل با در اختیار داشتن 75درصد از بازار تبلیغات موبایل اکنون گرفتار فیلترینگ شده است. در مرداد ماه 1402 سه شرکت تپسل، مدیااد و سنجاق ادغام شدند و پس از آن خبرهای زیادی مبنی بر اینکه تپسل مجری تبلیغات شرکت‌های مختلفی نظیر اسنب‌کلاب شده است، منتشر شد.

تپسل رفع فیلتر شد

شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل که روز جعمه ۱۷ فروردین ماه فیلتر شده بود، بامداد روز شنبه رفع فیلتر شد. این فیلترینگ ۸ ساعته در حالی رخ داده که این شرکت نه علت فیلترینگ را می‌داند و نه دلیل رفع آن را.


مدیران شرکت تبلیغات دیجیتال تپسل در اطلاعیه‌ای اعلام کردند که در ساعات پایانی روز جمعه، متوجه فیلتر شدن API شرکت خود شده‌اند و پیگیری‌ها درباره علت فیلترینگ و یا نهاد فیلترکننده در ساعات پایانی روز تعطیل راه به جایی نبرده است.
تپسل اعلام کرده که همانگونه که فیلترینگ بدون دلیل و اخطار قبلی انجام شده بود، این شرکت در بامداد ۱۸ فروردین بدون هیچ توضیحی رفع فیلتر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×