آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » تکنوتجارت با سرمایه‌گذاری در باروک، سهامدار 20 درصد از این پلتفرم اعتباری شد
اخبار استارتاپی

تکنوتجارت با سرمایه‌گذاری در باروک، سهامدار 20 درصد از این پلتفرم اعتباری شد

تیر 14, 1403 00

به گزارش روابط عمومی تکنوتجارت، این شرکت که به عنوان بازوی نوآوری و سرمایه‌گذاری خطرپذیر بانک تجارت فعالیت می‌کند، در سومین روز نمایشگاه الکامپ اعلام کرد که در ازای تملک 20 درصد از سهام باروک، در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده است.

باروک، بازارگاه اعتباری

امیرمسعود پورهاشم، مدیرعامل باروک اظهار داشت که این شرکت یک بازارگاه اعتباری است و تاکنون حدود ۱۰ هزار واحد صنفی در این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند و تا امروز حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار به کسب‌وکارها تخصیص داده شده است.

با توجه به هدف‌گذاری بانک تجارت برای ارائه خدمات بانکی پلتفرم‌محور، پس از این سرمایه‌گذاری، مشتریان سرویس «کسب‌نو» بانک تجارت می‌توانند بدون نیاز به پرداخت نقدی، از تامین‌کنندگان کالا و شرکت‌های پخش خرید کنند.سرویس «کسب‌نو» بانک تجارت، محصولی است که به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا خرده‌فروشان، عمده‌فروشان و هایپرمارکت‌ها بتوانند کالاهای مورد نیاز خود را با اعتبار بانک تجارت از تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان خریداری کنند.

مدیرعامل باروک همچنین افزود که در این فرآیند، بانک تجارت نقش صدور و گارانتی اوراق را بر عهده دارد و باروک در کنار بانک، اکوسیستمی را ایجاد کرده که در آن واحدهای صنفی می‌توانند در لحظه خرید از اعتباری که بانک برای تامین مالی کسب‌وکارها اختصاص داده، استفاده کنند.

امیر حکیمی، هدف این سرمایه‌گذاری را حضور پررنگ‌تر بانک در بازار هدف  محصولات FMCG عنوان کرد و افزود:

در واقع در یک سمت تامین کنندگان اقلام قابل فروش در واحدهای صنفی سوپرمارکتی و هایپرمارکت‌ها قرار دارند و در سمت دیگر بانک که مایل است در قالب تامین‌کننده اعتبار لازم برای خرید کالا از شرکت‌های پخش وارد عمل شود. حالا در این میان نیازهایی مانند تعدیل نرخ سود  تسهیلات بانکی و تبدیل آن به عدد جزئی کارمزد نیز وجود دارد که اقدامات لازم برای تحقق آن انجام می‌شود.

اخوان، عضو هیئت مدیره تکنوتجارت گفت:

 مجموعه تکنوتجارت که بازوی سرمایه‌گذاری بانک تجارت در شناسایی ظرفیت‌ها و فرصت‌‌های سرمایه‌گذاری در کسب‌ و کار‌های نوآور است، در قالب یک هاب ارتباطی وارد عمل  می‌شود و این بانک را به کسب‌وکار‌های بیرونی متصل می‌کند. تلاش ما در تکنوتجارت ایجاد هم افزایی برای انتفاع تمامی ذی‌نفعان است و لازمه تحقق چنین هدفی اتصال مداوم ما به شرکت‌‌های حوزه نوآوری و بخش‌‌های مختلف بانک تجارت است.

وی در ادامه افزود: “در بررسی انجام شده از این مجموعه، ایده ارائه‌شده را جذاب و مرتبط با اداره مشتریان اصناف بانک دانستیم و موافقت لازم برای سرمایه‌گذاری و همکاری مشترک بانک تجارت با این مجموعه جلب شد.”

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×