آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » جاباما پس از دو سال زیان‌دهی به سود خالص 10 میلیارد تومانی دست یافت
اخبار استارتاپی

جاباما پس از دو سال زیان‌دهی به سود خالص 10 میلیارد تومانی دست یافت

اسفند 22, 1402 70

بر اساس گزارش ارزیابی اعتبارسنجی منتشر شده در تاریخ 1402/12/02 مربوط به شرکت “خدمات مسافرتی و گردشگری امید تجربه سفر” که با نام تجاری “جاباما” شناخته می‌شود، این شرکت توانسته است در سال ۱۴۰۱ به ۱۹ میلیارد سود ناخالص و ۱۰ میلیارد سود خالص دست یابد.

صورت مالی جاباما 

صورت مالی منتشر شده جاباما که با هدف تامین سرمایه در گردش برای پروژه دیلمان این شرکت بوده است، نشان میدهد در دو سال گذشته این اولین بار است که شرکت مسافرتی و گردشگری جاباما توانسته به سود خالص دست یابد. سود (زیان) خالص این شرکت در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب برابر با ۹۶۷- و ۳.۸- میلیارد تومان بوده است.

تصویر نمودارهای مرتبط

جاباما از نگاه تعداد کاربران و اقامتگاه 

جاباما به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه علی‌بابا در مهرماه سال 1402 در گزارش خود عنوان کرده بود که با تصاحب ۷۰درصد از بازار اقامتگاه‌های آنلاین، مارکت لیدر این بازار شده است. تعداد کل کاربران این پلتفرم در انتهای سال ۱۴۰۱ برابر با ۲.۳ میلیون نفر اعلام شده است. همچنین جاباما بیش از ۱۸ هزار اقامتگاه فعال در ایران دارد.

در حال حاضر، جاباما در ۸ استان و ۲۳۱ شهر فعال است. در این اپلیکیشن ۸۶۰۰ نفر میزبان ثبت شده است. جاباما توانسته است رشد ۳برابری در تعداد رزروها و رشد ۳۰برابری در دو سال گذشته را برای خود رقم بزند.

جدول سهامداری و اعضای هیئت‌مدیره جاباما 

بر اساس جدول سهامداری جاباما، شرکت سفرهای علی بابا مالک 28.5 درصد از این شرکت است، اما سهامدار عمده آن شرکت توسعه تجربه شایسته سفر با 71.5 درصد است.

همچنین هیئت‌مدیره این شرکت شامل سه عضو، زهرا عالی مقدم (مدیرعامل و عضو اصلی هیئت‌مدیره)، نیما قاضی (نائب رییس هیئت‌مدیره) و احمد ایزدپور (رییس هیئت‌مدیره) می‌باشد.

درباره جاباما 

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری امید تجربه ی شایسته سفر در سال 1399 تاسیس و در زمینه تولید نرم‌افزار در راستای تسهیل ارایه خدمات گردشگری و توسعه نرم‌افزارهای لازم جهت بهره‌برداری با رعایت قوانین و مقررات سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در حال فعالیت میباشد. جاباما امکاناتی نظیر انتخاب بازه قیمت اجاره ویلا، اقامتگاه یا هتل را فراهم می‌سازد. عمده فعالیت این شرکت در سامانه خود رزرو اقامتگاه در سراسر ایران است که برخی از آن ها به شرح زیر می‌باشد:
• اجاره ویلا در مقصدهای محبوب
• اجاره آپارتمان روزانه در تهران
• بومگردی‌های اختصاصی جاباما در جنوب
• اقامتگاه‌های اختصاصی جاباما در جنوب
• اجاره ویلا اطراف تهران
• اجاره اقامتگاه‌های سنتی در شهرهای مرکزی
• اجاره ویلا در شهرهای شمالی
• اجاره ویلا و سوئیت در کیش
• اجاره کلبه‌های خاص

 

برای مطالعه کامل گزارش کلیک نمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×