آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » حذف عکس سلفی‌ در احزار هویت یوآیدی
اخبار استارتاپی

حذف عکس سلفی‌ در احزار هویت یوآیدی

شهریور 22, 1402 150

پلتفرم احراز هویت یوآیدی در تازه‌ترین اقدام خود در فرآیند احراز هویت، مرحله عکس‌انداختن کاربر با گرفتن مدارک در کنار صورت را حذف کرد.

پلتفرم احراز هویت یوآیدی از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص و اطمینان از زنده‌بودن کاربر استفاده می‌کند. این پلتفرم با حذف مرحله عکس‌انداختن کاربر با گرفتن مدارک در کنار صورت، از جعل هویت توسط نرم‌افزارهای ویرایش تصاویر جلوگیری می‌کند. الگوریتم‌های این پلتفرم  به وسیله تحلیل ویدیویی که توسط کاربر ارسال می‌شود، تشخیص می‌دهند که آیا این تصویر زنده است یا خیر و پس از مقایسه آن با دیتای ذخیره شده در دیتابیس، تطابق را تایید می‌کنند.

یکی از مراحل حیاتی در کسب‌وکارهای آنلاین، فرایند احراز هویت است. این مرحله مهم برای تضمین هویت واقعی کاربران و جلوگیری از جعل هویت انجام می‌شود. کسب‌وکارهای آنلاین باید از احراز هویت هوشمند استفاده کنند تا از کاربران درخواست ارسال اطلاعات و مدارک هویتی، مانند کارت ملی و کارت بانکی، در کنار چهره خود نداشته باشند و تصویری بگیرند تا هویت آن‌ها تایید شود.

پس از این مرحله، کسب‌وکار آنلاین اطلاعات هویتی و مالی کاربر را با دستکاری انسانی چک می‌کند و در نهایت، از کاربر می‌خواهد تا برای اطمینان از تطابق چهره زنده خود با چهره روی کارت ملی، ویدیوی سلفی کوتاهی گرفته و در آن جمله‌ای بازخوانی کند. این تدابیر همه به منظور جلوگیری از جعل هویت انجام می‌شود، اما اغلب ممکن است برای کاربران خسته‌کننده باشد و گاهی منجر به انصراف از ادامه مسیر شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×