آخرین اخبار
» سایر مطالب » حفاظت از حقوق مالکیت فکری «جاجیگا» در تبلیغات گوگل توسط «وینداد»
سایر مطالب

حفاظت از حقوق مالکیت فکری «جاجیگا» در تبلیغات گوگل توسط «وینداد»

فروردین 30, 1403 50

بابک سهرابی، مدیرعامل جاجیگا در پست شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) خود عنوان کرده بود که شرکت‌های رقیب روی نام برند این شرکت، تبلیغات گوگل ادز ایجاد کرده بودند و با هر بار جستجوی نام برند جاجیگا توسط کاربران، تبلیغات این رقبا در نتایج اولیه گوگل به نمایش درمی‌آمد.

به گفته محمدحسین امیری، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار وینداد، این موضوع برخلاف قوانین و مقررات جهانی مالکیت فکری است و به همین علت قابلیت پیگیری و طرح شکایت در راستای این نقض وجود دارد.

امیری در حساب لینکداین خود عنوان کرد طی فرآیندی که تیم حقوقی وینداد پیش بردند، تمام تبلیغات گوگلی که در راستای سواستفاده از برند جاجیگا اجرا شده بود، حذف شد و از نقض حقوق برند جاجیگا جلوگیری و از حقوق مالکیت فکری آن محافطت شد.

سهرابی مجددا در حساب ایکس خود این موضوع را عنوان کرد این موضع نقض قوانین مالکیت فکری گوگل است و با پیگیری تیم وینداد این تبلیغ مسدود شد.

سهرابی پیش‌تر در رشته توییتی سهم بازار شرکت‌های فعال از اقامتگاه‌های غیرهتلی را اعلام کرده بود که در آن، جاباما و علی‌بابا بیشترین سهم از بازار آنلاین را با 29% به خود اختصاص داده‌ بودند. جاجیگا با 24%، اتاقک با 13% و شب با 12% در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. همچنین حجم بازار آنلاین اقامتگاه‌های غیرهتلی 3.4 همت و تعداد رزرو آنلاین بیش از یک میلیون عنوان شده بود.

در دی ماه سال گذشته نیز شرکت سرمایه‌گذاری حرکت اول در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از 3 سال از ترکیب سهامداری جاجیگا خارج شد و سهام این شرکت تماما به بنیانگذاران آن بازگشت. حرکت اول حتی بازدهی سرمایه‌گذاری خود را در این استارتاپ بیش از بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار دلار، سکه، بورس و بیت کوین اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×