آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه 22 همت اعلام شد
اخبار استارتاپی

دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه 22 همت اعلام شد

مرداد 22, 1402 60

نشست خبری گروه مالی فیروزه با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره آن برگزار شد. در ابتدای این نشست خبری، آقای رامین ربیعی در مورد ۱۸ سال عملکرد گروه مالی فیروزه توضیح دادند. وی به این نکته اشاره کرد که بیش از ۳۰۰ نخبه و متخصص در این گروه مالی خدمت می‌کنند. این نیروها مسئولیت مدیریت ۱۶ نهاد مالی و ۱۰ صندوق سرمایه‌گذاری در ایران و اروپا را بر عهده دارند. وی افزود: “گروه مالی فیروزه فعالیت‌های بسیاری در زمینه تملک و توسعه شرکت‌های سرمایه‌گذاری بورسی داشته و با خرید بلوک مدیریتی پنج شرکت سرمایه‌گذاری بورسی و یک شرکت سرمایه‌گذاری غیربورسی، نه‌تنها ساختار این شرکت‌ها را بهبود داده، بلکه به افزایش سودآوری آنها نیز کمک کرده است.”

او در ادامه دارایی تحت مدیریت گروه مالی فیروزه را حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: «انجام ۱۹ سرمایه‌گذاری در شرکت‌های خصوصی و ۱۴ سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فناوری‌محور ازجمله فعالیت‌‌های فیروزه در ۱۸ سال گذشته بوده است. همچنین این گروه مالی پنج شرکت بورسی فعال در بازار سرمایه دارد.»

ربیعی در خصوص شرکت سبدگردانی توسعه فیروزه که از زیرمجموعه‌های گروه مالی فارابی محسوب می‌شود، عنوان کرد:

گروه توسعه مالی فیروزه فعالیت مدیریت دارایی خود را از سال ۱۳۸۴ و با تأسیس صندوق‌های خارجی برای بازار ایران آغاز کرد. در سال ۱۳۸۹ نخستین صندوق داخلی فیروزه با نام «فیروزه موفقیت» و با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار تأسیس شد. با تأسیس شرکت سبدگردان فیروزه در سال ۱۳۹۸ و انتقال مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری به این شرکت، در حال حاضر سبدگردان توسعه فیروزه مدیریت بیش از ۱۵۰ سبد اختصاصی و شش صندوق سرمایه‌گذاری ازجمله صندوق‌های سهامی فیروزه موفقیت‌، سهامی شاخص ۳۰ شرکت بزرگ فیروزه، درآمد ثابت ارمغان فیروزه آسیا، سهامی دریای آبی فیروزه، جسورانه فیروزه و خصوصی ثروت‌آفرین فیروزه را بر عهده دارد. دارایی تحت مدیریت سبدگردان فیروزه با سرمایه‌گذاری حدود ۲۲ هزار شخص حقیقی و حقوقی، ۷۷۰۰ میلیارد تومان بوده که در دو سال گذشته، رشد ۲۱۰۰درصدی (یا ۲۱برابری) را تجربه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×