آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » دعوای اسنپ و تپسی بر سر راننده/ اسنپ محکوم شد
اخبار استارتاپی

دعوای اسنپ و تپسی بر سر راننده/ اسنپ محکوم شد

فروردین 22, 1402 100

در پی شکایت شرکت تپسی از اسنپ به دلیل استفاده از مالکیت هزار سیم‌کارت و دسترسی به اطلاعات تماس حدود ۱۴ هزار راننده شرکت تپسی، شورای رقابت پس از بررسی پرونده، شرکت ایده‌گزین ارتباطات روماک دارنده (اسنپ) را به ارتکاب رویه ضدرقابتی محکوم کرد و دستور توقف رویه مذکور را صادر کرد. همچنین، شورای رقابت به استرداد اضافه درآمد شرکت اسنپ از طریق مراجع قضائی ذی‌صلاح رأی داد.

با توجه به توضیحات سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت، شرکت اسنپ در سال گذشته، ۱۰۰۰ سیم کارت را خریداری کرده و به عنوان مسافر وارد سامانه شرکت تپسی شده است. سپس این شرکت اطلاعات تماس راننده‌های تپسی را به دست آورده و با پیشنهاد همکاری با حقوق بالاتر، راننده‌های تپسی را جذب کرده است.

بنابراین، با توجه به اینکه راننده‌های تپسی پیشنهاد شرکت اسنپ را قبول کرده‌اند، به شرکت تپسی خسارت مالی وارد شده و شرکت اسنپ که به رویه ضد رقابتی محکوم شده است، باید جریمه نقدی پرداخت کند. این اقدام شرکت اسنپ در تخلف از قوانین رقابتی به شمار می‌آید.

از سوی دیگر، شرکت ایده‌گزین ارتباطات روماک (اسنپ) در پاسخ به این اتهامات اعلام کرده است که از تصمیم شورای رقابت ناراضی بوده و قصد دارد از آن استیضاحیه اعلامیه کند. همچنین اسنپ اعلام کرده است که در هنگام خرید سیم کارت، مالکیت این سیم‌کارت‌ها به شرکت مربوطه منتقل شده است و هر گونه استفاده از آنها مشابه استفاده از یک شماره تلفن همراه معمولی بوده و هیچ‌گونه رویه ضدرقابتی انجام نشده است.

با این حال، تصمیم شورای رقابت به شرکت اسنپ تذکری برای رعایت اصول رقابتی و جبران خسارت به شرکت تپسی است. این تصمیم نشان می‌دهد که شورای رقابت به منظور حفظ شفافیت بازار و جلوگیری از رویه‌های ضدرقابتی، به طور جدی و مستمر اقدامات خود را در جهت اجرای قوانین و مقررات رقابتی ادامه خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×