» اخبار استارتاپی » دوچرخه‌های برقی زیرو در مسیر خیابان‌های تهران
اخبار استارتاپی

دوچرخه‌های برقی زیرو در مسیر خیابان‌های تهران

مرداد 10, 1402 81

بنیانگذار استارتاپ “زیرو” ، خبر ورود دوچرخه های برقی اشتراکی به خیابان‌های تهران را در نخستین رونمایی آن اعلام کرد.

نازلی بهروز، مؤسس این استارتاپ، اعلام کرد که قرارداد توسعه موتورهای برقی برای مناطق مختلف تهران به نتیجه رسیده است. او بیان کرد که محصول آینده این شرکت یک ترکیب جالب از موتورها و دوچرخه‌ها خواهد بود، با این حال افزود که ممکن است در آینده به سمت تولید اسکوتر نیز گام بردارند.

در دو تا سه ماه آینده، دوچرخه های برقی اشتراکی شرکت زیرو در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. این دوچرخه های برقی اشتراکی، به عنوان دومین محصول این استارتاپ، به تمامی شهروندان  تهرانی ارائه خواهند شد.

بهروز بیان کرد که دوچرخه‌های شهری برای ورزش مناسب نیستند و اولویت آن‌ها در راحتی و جابه‌جایی است. او با اشاره به موتورهای برقی، توضیح داد که هیچ موتور برقی برای مسافت‌های طولانی مناسب نیست و به طور کلی دوچرخه و موتور برقی برای همه افرادی که توانایی دوچرخه‌سواری یا موتورسواری دارند، قابل استفاده هستند.

بهروز اظهار داشت که دوچرخه برقی مناسب برای استفاده به عنوان دوچرخه‌های اشتراکی است، که با یک باتری ۳۵۰ واتی تجهیز شده‌اند و در صورت کاهش شارژ، تیم پشتیبانی زیرو آن را تعویض خواهد کرد. جهت جلوگیری از سرقت دوچرخه‌ها، آن‌ها به دو قفل و ردیاب ماهواره‌ای مجهز خواهند بود و ایستگاه‌های زیادی در شهر برای دسترسی شهروندان به دوچرخه‌ها ایجاد خواهد شد؛ اما کاربران ملزم به قرار دادن دوچرخه‌ها در ایستگاه‌ها خواهند بود. دوچرخه‌های ارائه شده قادر به طی مسافت تا ۳۰ کیلومتر در فضای مناسب و بدون شیب خواهند بود، و کاربران نیاز به نگرانی نخواهند داشت؛ زیرا می‌توانند در ایستگاه، آن‌ها را با یک دوچرخه با شارژ بیشتر تعویض کنند.

با افتتاح این سرویس، زیرو تصمیم گرفته است تعداد بالایی از دوچرخه های برقی اشتراکی را در سطح شهر قرار دهد تا به شهروندان امکان استفاده از این وسیله‌های حمل‌ونقل فراهم شود. این تدبیر به منظور تسهیل حرکت و کاهش ترافیک شهری، همچنین حمایت از حمل‌ونقل پایدار و محیط زیست تهران اتخاذ گردیده است.

تعداد دیدگاهها: 1

  1. Avatar
    یوسف

    بسیار ایده جالب ومناسبی است ومورداستقبال قرارخواهدگرفت.دست شهرداری وشهردار دردنکند امیدوارم به سرعت تاکسی ها واتوبوسها نیزبرقی شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×