آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » دیجی‌کالا، دیوار، علی بابا و هزاردستان وارد بورس می‌شوند.
اخبار استارتاپی

دیجی‌کالا، دیوار، علی بابا و هزاردستان وارد بورس می‌شوند.

تیر 17, 1402 70

علی فیاضبخش مدیرعامل هلدینگ سرآوا، در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی الکامپ خبر ورود چهار شرکت دیجی‌کالا، دیوار، هزاردستان و علی‌بابا را به بورس داد. وی عنوان کرد این اتفاق طی امسال و اوایل سال آینده رخ خواهد داد.

فیاضبخش به عدم امیدواری خود به جذب سرمایه‌ خارجی اشاره کرد و تنها گزینه جذب سرمایه را ورود به بورس دانست.

وی در ادامه افزود: این شرکت‌ها امروزه چند ‌هزار نفر نیرو دارند. به همین دلیل از مرحله رشد و بلوغ گذشته‌اند. ضمن اینکه سودده هستند و سود توزیع می‌کنند. بنابراین دیگر استارت‌آپ نیستند و شرکت‌های بزرگی با گردش‌های مالی بزرگ و تا چند ده همت هستند.

در حال حاضر، مدیرعامل شرکت سرآوا در مورد وضعیت بازار سرمایه در شرایط فعلی بیان کرد که برای تشخیص ارزش بازار، باید به نسبت P/E توجه کرد. اعداد و ارقام منتشر شده، به ویژه نرخ قیمت به درآمد فوروارد، نشان می‌دهد که بازار هنوز ارزش خود را حفظ نکرده است. با این حال، او تأکید کرد که سرمایه‌گذاران باید بین صنایع و شرکت‌ها تفکیکی را ایجاد کنند، زیرا ارزش بازار نشان دهنده این نیست که همه شرکت‌ها در بورس و فرابورس ارزشمند باشند. با این حال، می‌توان گفت که بخش قابل توجهی از بازار هنوز ارزش خود را حفظ نکرده است.

در ادامه، فیاض‌بخش به بیان اینکه سیاست‌های اخیر دولت در خصوص مالیات بر عایدی سرمایه روی ملک، طلا و ارز می‌تواند به بازار سرمایه کمک کند، اشاره کرد. او بیان کرد که بورس به عنوان یک بازار کمک‌کننده می‌تواند به رونق بنیان‌های اقتصادی کشور کمک کند، اما برای این منظور، سرمایه‌گذاران باید از طریق سرمایه‌گذاری غیرمستقیم و صندوق‌های سرمایه گذاری در بورس فعالیت کنند. همچنین، وی به سرمایه‌گذاران در بورس توصیه کرد که حضور خود را در بازار سرمایه به شکل غیرمستقیم جدی بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×