آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » رئیس هیئت‌مدیره انجمن VC: در سال 1402، 50 درصد افت در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشتیم!
اخبار استارتاپی

رئیس هیئت‌مدیره انجمن VC: در سال 1402، 50 درصد افت در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر داشتیم!

اردیبهشت 13, 1403 10

محمدحسین سجادی نیری، رئیس هیئت‌مدیره انجمن سرمایه‌گذاری خطرپذیر ایران و مدیرعامل تکنوتجارت در رویداد هم‌بند که در مرکز نوآوری نکسترا برگزار شد، عنوان کرد در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر در سال گذشته 50 درصد افت در مقایسه با سال پیشین آن داشتیم.

نیری علت کاهش چشمگیر سرمایه‌گذاری خطرپذیر را پیامدهای حاصل از بیماری کورونا، شکست‌ سریع استارتاپ‌ها و اتفاقی که نگرش وی‌سی‌ها را حوزه سرمایه‌گذاری تغییر داده است؛ عنوان کرد.

وی در ادامه توضیح کرد:

خیلی‌ها از من سوال میکنند که به عنوان رییس انجمن وی سی، آماری که برای سال 1402 ارائه میکنی چیست؟ من میگویم برآوردم از اتفاقات امسال این است که حدود 50 درصد افت در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر نسبت به سال 1401 داشتیم. این یک اتفاق جهانی است و این نتیجه کورونا، شکست‌ سریع استارتاپ‌ها و اتفاقی که نگرش وی‌سی‌ها را حوزه سرمایه‌گذاری تغییر داده است هست

نیری با بیان این نکته که مدل رشد VCها در سالهای 2019 الی 2023 مشابه CVCها بوده، افزود:

اتفاقی که افتاد این است که از سال 2019 به بعد، پس از رشدی که در سال 2021 داشتیم، با یک افول مواجه شدیم. طی سال گذشته (سال 2023 میلادی) بعضا در برخی اکوسیستم‌ها تا حدود 60 درصد افت سرمایه‌گذاری از سمت وی‌سی‌ها، انجل اینوستورها و کلا سرمایه‌گذارهای خطرپذیر مواجه بودیم. این یک اتفاق جهانی است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×