آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » رئیس پارک فناوری پردیس: اگر شرایط فراهم باشد کارخانه نوآوری آزادی را می‌خریم
اخبار استارتاپی

رئیس پارک فناوری پردیس: اگر شرایط فراهم باشد کارخانه نوآوری آزادی را می‌خریم

آبان 27, 1402 30

رییس پارک فناوری پردیس اعلام کرد اگر شرایط فراهم باشد کارخانه نوآوری آزادی را میخریم.

صفاری‌نیا، رئیس پارک علم و فناوری پردیس اعلام کرد پس از جلسات متعدد با دولت مقرر گشته ابتدا قرارداد کارخانه نوآوری آزادی  تمدید شود و در صورت فراهم بودن شرایط آن را خریداری کنند.

وی عنوان کرد:

وظیفه ما به‌عنوان دولت تسهیلگری و قاعده‌گذاری است. ما به‌عنوان نهاد دولتی سعی می‌کنیم تسهیل‌گری انجام دهیم و زمین‌ بازی را برای فعالان حوزه نوآوری فراهم کنیم. افراد، تیم‌ها، شرکت‌ها و بخش خصوصی، بازیگران اصلی توسعه فناوری کشور هستند.

صفاری‌نیا، در ادامه افزود:

همان‌‌طور که در پارک پردیس، زمین بازی برای بیش از ۴۰۰ شرکت فراهم شده و شرکت‌ها بیش از ۲۵ میلیارد تومان در اینجا سرمایه‌گذاری کرده‌اند،‌ در کارخانه‌های نوآوری آزادی و های‌وی که زیرمجموعه ما هستند نیز اقدامات مشابهی صورت گرفته است. نقش ما در کارخانه‌های نوآوری، تسهیل‌گری، قاعده‌گذاری و ایجاد زمین بازی برای بازیگران اصلی حوزه فناوری است که عمدتاً این بازیگران، شتاب‌دهنده‌ها هستند.

پیش‌تر که حراست این مجموعه به پارک واگذار شد، چالش‌های بسیاری را برای افراد مستقر در این مجموعه به‌وجود آورد و اکنون با خرید آن توسط پارک فناوری پردیس و بخش دولتی، آیا به همان معنای سیلیکون‌ولی ایران خواهد ماند؟ آیا دولتی‌شدن و زیر نظر بخش دولتی بودن این مکان به نفع استارتاپ‌ها خواهد بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×