آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » رکوردشکنی بازدید یکتای آگهی استخدام و کاریابی در پلتفرم دیوار
اخبار استارتاپی

رکوردشکنی بازدید یکتای آگهی استخدام و کاریابی در پلتفرم دیوار

اسفند 12, 1402 90

سایت دیوار در حال حاضر دارای ۱۰ دسته‌بندی اصلی است که هر یک از آن‌ها نیز به زیردسته‌های تخصصی‌تر تقسیم می‌شوند. این دسته‌ها شامل املاک، وسایل نقلیه، کالای دیجیتال، خانه و آشپزخانه، خدمات، وسایل شخصی، سرگرمی و فراغت، اجتماعی، تجهیزات و صنعتی و استخدام و کاریابی می‌باشند.

بیشترین آگهی‌های منتشر شده

بیشترین آگهی‌های منتشر شده در سال ۱۴۰۱ در دیوار، در دسته‌های خانه و آشپزخانه، املاک، وسایل نقلیه، وسایل شخصی و سرگرمی و فراغت قرار داشته‌اند. کمترین آگهی‌ها مربوط به خدمات، استخدام و کاریابی، تجهیزات و صنعتی و دسته اجتماعی بوده‌اند.

بیشترین بازدید یکتای هر آگهی

با این حال، آمار بالای آگهی‌های منتشر شده در یک دسته، به این معنا نیست که مخاطبان لزوماً به دنبال آگهی‌های آن دسته در دیوار هستند. به عنوان مثال، اگرچه تعداد آگهی‌های منتشر شده در دسته استخدام و کاریابی آمار بالایی ندارد، اما میانگین بازدید یکتای هر آگهی در این دسته، بیشترین تعداد را به خود اختصاص می‌دهد. به عبارت دیگر، هر آگهی در دسته استخدام و کاریابی، به طور میانگین هزار و دویست و سی و هفت بار دیده می‌شود که بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص می‌دهد.

این تنوع در دسته‌بندی‌ها نشان می‌دهد که فارغ از تعداد آگهی‌های منتشر شده در دسته‌های مختلف، کاربران دیوار از دسته‌های متفاوتی برای خرید، فروش، یافتن کار، فعالیت داوطلبانه و حتی پیدا کردن وسایل گم‌شده‌شان استفاده می‌کنند. همین جامع بودن حوزه‌های تحت پوشش دیوار باعث می‌شود که اغلب ایرانیان، حتی برای یک بار هم که شده، از دیوار استفاده کنند؛ از وسایل آشپزخانه گرفته تا خانه و ماشین.

رکورددار کاربر آگهی‌گذار

از میان ۲۱ میلیون و ۸۰۰ هزار کاربر آگهی‌گذار در دیوار، فقط یکی از آنها در بازه یک ساله ۱۴۰۱، بیش از ۲۶ هزار آگهی منتشر کرده است. این کاربر که همه آگهی‌های خود را خارج از تمام پنل‌های کسب و کاری و در دسته «املاک» منتشر کرده‌است، رکورددار انتشار آگهی در میان کاربران معمولی دیوار است.

البته رتبه دوم بیشترین آگهی کاربران معمولی را کاربری با ۲۱ هزار آگهی به خود اختصاص داده که موضوع آن هم فروش دام و طیور بوده است. این عددها نشان می‌دهد که ایرانیان تا چه اندازه از دیوار در راستای بهبود وضعیت کسب و کار خود استفاده می‌کنند. با این وجود اما از آنجایی که انتشار آگهی لزوما به معنای بازدید از آگهی نیست، کاربران دیوار برای بازدید بیشتر آگهی‌هایشان و گرفتن بازخوردهای بیشتر تلاش می‌کنند.

در همین راستا دیوار برای کمک به کاربران برای بالا رفتن بازدید آگهی‌هایشان، خدماتی از جمله «نردبان»، «فوری» و «تمدید» در نظر گرفته است.

دیوار فعالیت خود را از ۲۱ تیر ۱۳۹۱ و با هدف ارائه بستری برای خرید و فروش بی‌واسطه در ایران شروع کرد. برند دیوار امروز تحت مالکیت شرکت «آگه پردازان هوشمند» فعالیت می‌کند. این شرکت در سال ۱۳۹۱ و با هدف سازمان‌دهی و توسعه بهتر خدمات آگهی آنلاین راه‌اندازی شد و در دستهٔ شرکت‌های دانش‌بنیان نوآور قرار گرفت.

خدمات ثبت و مرور آگهی‌های دیوار در تمامی پلتفرم‌های پرطرفدار اعم از اندروید، iOS و وب در دسترس کاربران قرار دارد. اپلیکیشن اندرویدی دیوار در پایان شهریور ۱۴۰۱ بیشترین آمار دانلود و نصب فعال را در کشور پس از اپلیکیشن بازار با بیش از ۲۴.۴ میلیون نصب فعال در گوشی‌های اندرویدی به خود اختصاص داده است.

خدمات انتشار و جست‌وجوی آگهی در دیوار درحال‌حاضر در بیش از ۳۷۰ شهر کشور در اختیار کاربران قرار دارد. آگهی‌ها در دسته‌های متنوعی از املاک، وسایل نقلیه و کالای دیجیتال تا استخدام و خدمات کسب‌وکار منتشر می‌شوند. دیوار از سال ۱۳۹۹، با ایجاد تغییراتی، سرویس‌هایی اختصاصی را برای کسب‌وکارهای فعال در پلتفرم خود راه‌اندازی کرد تا صاحبان مشاغل، فرآیند فروش کالا و خدمات خود را در صفحه‌های اختصاصی انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×