آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » زرنوخی: قانون جدید مالیاتی، انگیزه ورود هلدینگ‌های صنعتی به فضای نوآوری است
اخبار استارتاپی

زرنوخی: قانون جدید مالیاتی، انگیزه ورود هلدینگ‌های صنعتی به فضای نوآوری است

خرداد 10, 1403 30

رضا زرنوخی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره صندوق مالی توسعه تکنولوژی در طی مصاحبه‌ای ضمن اشاره به این نکته که انگیزه ورود هلدینگ‌های صنعتی به فضای نوآوری، قانون جدید مالیاتی است، عنوان کرد: “بر اساس تجربه، کسانی در صنعت صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر پایدار هستند که ذهنیت کار بلندمدت و حوصله کافی برای ارتباط با کارآفرینان استارتاپی و نوآوران داشته باشند. اگر این شرکت‌ها صرفاً برای استفاده از مزایای اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری در کسب‌وکارها وارد این حوزه شده باشند، شاید پنج سال آینده خبری از این هلدینگ‌ها و سرمایه‌گذاری‌هایشان نباشد، چون انگیزه ماندن در این فضا را ندارند.”

قانون جهش تولید دانش‌بنیان در خصوص قوانین مالیاتی عنوان میکند که شرکت‌ها می‌توانند بخشی از مالیات قطعی خود را در راستای فعالیت‌های مرتبط با تحقیق و توسعه و سرمایه‌گذاری هزینه کنند و با ارائه مدارک مالیات مرتبط را نپردازند.

انعطاف‌پذیری، ویژگی اصلی صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر

مدیرعامل صندوق مالی توسعه تکنولوژی، داشتن انعطاف در برابر کسب‌وکارها را یکی از ویژگی‌های مهم برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر دانست؛ زیرا به عقیده او هر استارتاپی مسیر خاصی دارد و با کارهای پروژه‌ای متفاوت است.

وی در خصوص فعالیت مستمر این هلدینگ‌های صنعتی عنوان کرد: “باقی ماندن این هلدینگ‌ها در اکوسیستم به‌عنوان بازیگر اثرگذار نیازمند فعالیت بلندمدت است و باید دید مدیران این مجموعه‌ها حوصله دارند که خارج از محدوده این مشوق قانونی فعالیت کنند یا نه. این هلدینگ‌ها با وجود داشتن سرمایه کافی در این سال‌ها سرمایه‌گذاری نکردند و حالا که به این فضا وارد شدند ما استقبال می‌کنیم، اما برای تصمیم‌گیری در این‌ خصوص که آیا بازیگر تأثیرگذاری هستند یا نه، باید صبر کرد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×