» اخبار استارتاپی » سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: خبری از لغو فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ نیست!
اخبار استارتاپی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی: خبری از لغو فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ نیست!

شهریور 13, 1403 30

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به خبرهای منتشر شده درباره موافقت این کمیسیون با لغو فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ، اظهار داشت: هیچ‌گونه طرحی با این عنوان در کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح نشده و در دستور کار کمیسیون نیز قرار ندارد.

وی توضیح داد که مجلس شورای اسلامی پس از رای اعتماد به وزرا برای مدت سه هفته تعطیل بوده و در این مدت، کمیسیون امنیت ملی هیچ جلسه‌ای نداشته است. رضایی افزود: جلسات قبل از تعطیلات نیز تنها به موضوعات مربوط به رای اعتماد وزرا اختصاص داشت.

این در حالی است که در رسانه‌ها و فضای مجازی اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه کمیسیون امنیت ملی مجلس با طرح لغو فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ موافقت کرده است، اما این ادعا از سوی سخنگوی این کمیسیون تکذیب شد.

فیلترینگ مخل فعالیت 3,7 میلیون کسب‌وکار فعال در اینستاگرام شده است

بر اساس گزارش 1402 دیتاک، فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی نه تنها  3,7 میلیون کسب‌وکار فعال در اینستاگرام را با چالش مواجه کرده بلکه میتواند گردش مالی ایرانیان در شبکه‌های اجتماعی که بیش از 130 همت (هزار میلیارد تومان) است را نیز تحت‌الشعاع قرار دهد.

به گفته دیتاک در بین شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام همچنان محبوب‌ترین پلتفرم است و شاهد بازگشت 90 درصد از کاربران فعال پیش از فیلترینگ به این شبکه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×