» اخبار استارتاپی » سرمایه تپسی با رشد 713 درصدی به 2 همت افزایش خواهد یافت
اخبار استارتاپی

سرمایه تپسی با رشد 713 درصدی به 2 همت افزایش خواهد یافت

تیر 19, 1403 70

شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) با انتشار اطلاعیه‌ای در سامانه کدال، از پیشنهاد هیئت‌مدیره این شرکت برای افزایش سرمایه خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، هیئت‌مدیره تپسی پیشنهاد داده است که سرمایه شرکت از مبلغ ۲۴۶ میلیارد تومان به ۲ هزار میلیارد تومان (معادل ۲ همت) افزایش یابد.

این پیشنهاد نشان‌دهنده تمایل گروه صنعتی گلرنگ برای توسعه کسب‌وکار تپسی در ابعاد مختلف است. از جمله اهداف مذکور این افزایش سرمایه می‌توان به افزایش سهم بازار در زمینه فعالیت‌های فعلی تپسی و برنامه‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه سرویس‌های جدید اشاره کرد. گلرنگ با این پیشنهاد، نشان داده که به دنبال گسترش و تقویت موقعیت تپسی در بازار است و قصد دارد با این افزایش سرمایه، زمینه را برای رشد و پیشرفت بیشتر این شرکت فراهم کند.

بر اساس اطلاعات مندرج در این اطلاعیه، افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و همچنین سود انباشته تأمین خواهد شد. با این حال، انجام این افزایش سرمایه منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

در متن اطلاعیه تپسی جهت پیشنهاد افزایش سرمایه آمده است:

«با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 1395/07/17 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ 2,462,566,989,000 ریال به مبلغ 20,000,000,000,000 ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی، سود انباشته به منظور توسعه کسب و کار شرکت در ابعاد مختلف از جمله افزايش سهم بازار در زمينه فعاليت هاي فعلي و برنامه هاي سرمايه گذاري براي توسعه سرويس هاي جديد و همچنين بهره مندي از معافيت مالياتي قانون بودجه کل کشور مصوب مجلس شوراي اسلامي که در تاریخ 1403/04/18 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می گردد.

بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می باشد.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×