آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » سعید رحمانی به ترکیب هیئت‌مدیره سرآوا بازگشت
اخبار استارتاپی

سعید رحمانی به ترکیب هیئت‌مدیره سرآوا بازگشت

اسفند 22, 1401 120

سید سعید رحمانی خضری، بنیانگذار و مدیرعامل سابق شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر سرآوا که به اعتقاد بسیاری، موثرترین و شناخته‌شده‌ترین چهره اکوسیستم استارتاپی ایران شناخته می‌شود، دوباره به عنوان یکی از اعضای هیئت‌مدیره این شرکت به فعالیت خود در سرآوا ادامه می‌دهد.

سعید رحمانی متولد ایران است و در نوجوانی مهاجرت کرد. رحمانی پس از تحصیل، در شرکت ‏IBM‏ کار کرد و ‏استارت‌آپ‌هایی را هم در نقاط مختلف دنیا راه‌اندازی کرد. وی یکی از مهاجران موفق ایرانی بوده است که به یکباره مسیر زندگی‌اش تغییر پیدا کرد و تقریبا در اوج تحریم‌های ‌اقتصادی کشورمان در سال 1391 و در آستانه دولت حسن روحانی به ایران بازگشت تا با استفاده از دانش و آموخته‌هایش در خارج از ایران به عنوان کارآفرین، یک شرکت و صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در حوزه حمایت از استارت‌آپ‌ها ‌راه‌اندازی کند.

شرکت سرآوا در بهار سال ۱۳۹۱ توسط سید سعید رحمانی خضری با همراهی جمعی از سرمایه‌گذاران داخلی تاسیس شد. در این مقطع زمانی شرکت‌های بین‌المللی به علت وجود تحریم‌های ظالمانه حاضر به سرمایه‌گذاری و انتقال تجربه به کارآفرینان و شرکت‌های نوپای ایرانی نبودند. سعید رحمانی با سبقه طولانی کارآفرینی در حوزه فناوری و تکیه بر سال‌ها تجربه بین‌المللی در سفر کوتاهی که به ایران داشت متوجه پتانسیل عظیم کشور مادری و جوانان کارآفرین آن می‌شود. او در عین‌حال مهم‌ترین حلقه مفقوده را در عدم خودباوری کارآفرینان ایرانی می‌بیند. از این رو رسالت زندگی خویش را در بازگشت به کشور می‌‌یابد تا بتواند ضمن انتقال تجربه شخصی و ایجاد انگیزه، به جذب سرمایه و کمک به رشد کارآفرینان آینده‌دار بپردازد. این کار در راستای آرزوی او یعنی خلق «الگوهای موفق کارآفرینی بومی» برای جوانان ایران بود.

سرآوا امروز شاهد به بارنشستن ثمره فعالیت‌های خود در شکوفایی حوزه اقتصاد دیجیتال ایران است. موفقیت چشمگیر نام‌هایی چون دیجی‌کالا، کافه‌بازار و علی‌بابا در کنار نام بنیان‌گذاران این شرکت‌ها به عنوان الگوهای موفق کارآفرینی دیجیتال، تحقق بخشی از آرزوهایی است که سرآوا به خاطر آن‌ها تشکیل شد. البته این آغاز راه است. با افتتاح کارخانه نوآوری آزادی – بزرگ‏ترین مرکز استقرار استارتاپ‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا – و مشارکت و همکاری تعداد زیادی از شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ایرانی بستری برای شکوفایی کارآفرینان آینده‌دار ایرانی ایجاد شده است. طرح کارخانه نوآوری فقط و فقط در راستای اجرایی ساختن تعهد به ادامه مسیر کارآفرینی است تا به موفق شدن چند استارتاپ مانند دیجی‌کالا، کافه‌بازار، دیوار، الوپیک، علی‌بابا و غیره بسنده نکنیم و با تقویت و دوام اقتصاد دیجیتال ایران به ساختن ایرانی مستقل و توانا یاری رسانیم.

از دیگر افرادی که به هیئت‌مدیره سرآوا اضافه شده‌اند هیبت‌الله سمیع، معاون سرمایه گذاری مدیرعامل بانک تجارت است. علی صالحی مدیر مالی شرکت سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر رهنما از دیگر اعضای جدید شرکت سرمایه‌گذاری سرآواست. فرزین فردیس هم که به تازگی مجددا به عنوان عضو اتاق بازرگانی تهران انتخاب شده هم به جمع اعضای هیئت مدیره شرکت سرآوا انتخاب شده است. همچنین فرهاد مرتضوی‌نژاد مدیرعامل شرکت دینا و یکی از سهامداران شرکت دیجی‌کالا هم به ترکیب هیئت مدیره این شرکت سرمایه‌گذار در حوزه استارتاپی انتخاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×