آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » سهمیه سوخت اسنپ و تپسی امسال قطع میشود
اخبار استارتاپی

سهمیه سوخت اسنپ و تپسی امسال قطع میشود

فروردین 21, 1403 40

سیاست‌های کنترل مصرف سوخت این‌بار گریبان‌گیر رانندگان اسنپ و تپسی شده است زیرا شرکت ملی پخش فرآورده‌ای نفتی اعلام کرد سهمیه سوخت اسنپ و تپسی حذف شده است. 

در سال ۱۴۰۲، برای مدتی به رانندگان تاکسی‌های آنلاین هیچ سهمیه بنزینی اختصاص داده نشد. این موضوع در حالی است که شرکت‌هایی مانند اسنپ و تپسی، با وعده تخصیص سهمیه سوخت، افراد زیادی را ترغیب به پیوستن به جمع رانندگان خود کرده بودند. بنابراین، انتظار تخصیص سهمیه اضافی برای رانندگان تاکسی‌های آنلاین در سال ۱۴۰۳ چندان منطقی به نظر نمی‌رسید. در همین راستا، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اخیراً اعلام کرده که سهمیه سوخت اختصاص یافته به اسنپ و تپسی به طور کلی قطع خواهد شد.

مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، علی‌اکبر عرب‌عامری، در یک گفتگو رادیویی درباره قطع سهمیه سوخت خودروهای اینترنتی (اسنپ ، تپسی) در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد:

 طبق مصوبه‌های جدید، اعلام شده است که این سهمیه امسال اختصاص پیدا نکند که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در این باره مجری بوده و تصمیم‌گیر نیست.

عرب‌عامری در ادامه با بیان اینکه در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ملزم شده بود که ۹۰ درصد توزیع بنزین را از طریق کارت سوخت شخصی انجام دهد که این الزام امسال به حداقل ۹۵ درصد رسیده است، اظهار کرد:

تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۲، استفاده ۶۷ درصدی از کارت سوخت محقق شده بود که با توجه به کافی بودن تعداد سهمیه اختصاص‌یافته یارانه‌ای و آزاد خودروهای شخصی برای عموم مردم، لازم است مردم استفاده از کارت سوخت شخصی را در اولویت قرار دهند.

 

حال باید دید که آیا درآمد حاصل از این شغل برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی که خودروهای دوگانه‌سوز ندارند، همچنان به صرفه خواهد بود یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×