» اخبار استارتاپی » سهم ایران در تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۲ به ۶% رسید
اخبار استارتاپی

سهم ایران در تجارت الکترونیک در سال ۱۴۰۲ به ۶% رسید

شهریور 18, 1403 30

بر اساس گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ دیجی‌کالا، سهم ایران در تجارت الکترونیک از ۴% در سال ۱۴۰۱ به ۶% در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است.

این گزارش نشان می‌دهد که از این ۶% سهم خرده‌فروشی آنلاین، ۳ درصد به تجارت الکترونیک اختصاص داشته و مابقی سهم تجارت الکترونیک اجتماعی یا همان فروش در شبکه‌های اجتماعی است.

 

سهم ۴ درصدی ایران در تجارت الکترونیک سال ۱۴۰۱
سهم ۶ درصدی ایران در تجارت الکترونیک سال ۱۴۰۲

همچنین، در این گزارش عنوان شده که دیجی‌کالا یک‌چهارم از سهم تجارت الکترونیک کشور را به خود اختصاص داده و سایر فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیکی نیز ۱.۵ درصد دیگر از این سهم را در اختیار دارند.

در مقیاس جهانی، گزارش نشان می‌دهد که سهم خرده‌فروشی آنلاین به ۱۹.۵% رسیده، در حالی که ترکیه پس از دوران کرونا با سهم ثابت ۲۰ درصد، بدون تغییر باقی مانده است. چین نیز با ۴۷ درصد، بالاترین سهم خرده‌فروشی آنلاین در جهان را به خود اختصاص داده است.

دیجی‌کالا در این گزارش به وجود چالش‌هایی نظیر اختلال در زنجیره تأمین کالا، قوانین محدودکننده مانند ممنوعیت واردات برخی کالاها، کاهش سرعت اینترنت و فیلترینگ اشاره کرده و با وجود این مشکلات، همچنان از توجه گسترده خریداران و فروشندگان به فروشگاه‌های اینترنتی خبر داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×