آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » سهم 90درصدی اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی
اخبار استارتاپی

سهم 90درصدی اسنپ از بازار تاکسی‌های اینترنتی

اسفند 23, 1401 150

با توجه به گزارش منتشرشده از سمت گروه بین‌المللی آگاه، شرکت اسنپ حدود ۸۷درصد سهم بازار تاکسی‌های اینترنتی را در 8 شهر به خود اختصاص داده است. جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این تحقیق در بازه‌ زمانی ۲ الی ۱۴ اسفند در ۸ شهر تهران، مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، اهواز و رشت صورت گرفته است.

با توجه به اینکه ۷۵درصد سفرهای تاکسی‌های اینترنتی در این ۸ شهر و ۲۵درصد سفرها در سایر شهرها انجام می‌شود و نظر به گستردگی شهرهای محل فعالیت اسنپ و اینکه در حدود ۲۰۰ شهر بدون حضور رقیب اصلی خود فعالیت می‌کند، می‌توان برای شرکت اسنپ سهم بازاری بین ۸۹ تا ۹۰ درصدی را از بازار تاکسی‌های اینترنتی در کل کشور تخمین زد.

جامعه آماری این تحقیق مربوط به رده سنی ۱۸ تا ۵۵ سال از هر دو گروه جنسیتی در نظر گرفته شده است. این افراد در سه ماه گذشته حداقل یکبار از تاکسی اینترنتی استفاده کرده‌اند.

شرکت ایده گزین ارتباطات روماک، با نام تجاری اسنپ، در سال 1393 راه‌اندازی شد. اسنپ شرکتی پویا و مبتنی بر داده است که از ذهن پویا و خلاق جوانان ایران، قدرت می‌گیرد. این شرکت به عنوان راهکاری اثربخش برای انجام سفرهای درون شهری، فعالیت خود را با یک تیم کوچک آغاز کرد و در کمتر از چند سال به بزرگ‌ترین سامانه هوشمند حمل‌ونقل در ایران تبدیل شد. دکتر ایاد الکسار و دکتر محمود فوز هم‌بنیان‌گذاران این شرکت هستند. اپلیکیشن اسنپ بعد از گذشت چهار سال از شروع فعالیتش به سوپراپ تبدیل شد و اکنون خدمات گروه اسنپ در آن ارائه می‌شود. امکان درخواست خودرو، موتور، وانت، سفارش غذا، خدمات پزشکی و مشاوره آنلاین، رزرو هتل و اقامتگاه‌های ارزان، خرید بلیط هواپیما، اتوبوس و غیره در این اپلیکیشن جامع به صورت یکجا فراهم است.

داستان اسنپ ‌در ابتدا با 4 یا 5 کارمند شروع شد که توانست ‌درکمتر ‌از 5 سال فعالیت، این عدد‌ را به بیش ‌از 1000 کارمند و 300 هزار ‌راننده فعال (حداقل 15 تا 20 سفر توسط هر ‌راننده) برساند. ‌این اپلیکیشن 10 میلیون کاربر دارد که ‌در 65 شهر مختلف ‌در 24 ساعت شبانه روز اقدام به سفر با این نرم‌افزار قدرتمند می‌کنند. امروزه ارزش این کسب‌وکار به 1.4 تا 1.7 میلیارد دلار می‌رسد.

گزارش منتشرشده توسط گروه بین‌الملی آگاه انجام شده است. گروه آگاه فعالیت خود را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده و از ابتدای سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی در زمینه تحقیقات بازاریابی و بازاریابی میدانی پا به عرصه رقابت گذاشته است. امروز، آگاه یکی از بزرگترین و معتبرترین برند‌های تحقیقات بازار در ایران است و سابقه همکاری با بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی فعال در ایران را در کارنامه خود دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×