آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » سومین گزارش مدیران عامل منتشر شد
اخبار استارتاپی

سومین گزارش مدیران عامل منتشر شد

اردیبهشت 8, 1403 30

گزارش مدیران عامل که توسط شرکت ایلیا و تحت عنوان “حرکت در جریان مخالف” منتشر شده است؛ نشان می‌دهد تنها 12% از مدیران عامل به رونق اقتصادی ایران در سال 1403 خوشبین هستند و برخی دغدغه‌ها نظیر فیلترینگ اینترنت اولویت خود را از دست داده و دغدغه کمبود نیروی انسانی متخصص اهمیت و اولویت بیشتری پیدا کرده است

هدف اصلی این گزارش، انتشار سالانه تصویری از وضعیت جاری کسب‌وکاری و پیش‌بینی سال آینده از دیدگاه مدیران عامل شرکت‌های ایرانی در سطوح مختلف عنوان شده است.

عماد قائنی، مدیرعامل شرکت ایلیا در این گزارش عنوان کرده است:

داده‌های جمع‌آوری شده در سومین گزارش مدیران عامل نشان میدهد که محیط کسب‌وکاری ایران برای رشد و توسعه مناسب نیست؛ داده‌هایی مانند اینکه ۷۶٪ از مدیران عامل پیش‌بینی رکود برای ۱۴۰۳ دارند، ۶۷٪ دغدغه ثبات اقتصادی و سیاسی و ۴۶٪ دغدغه‌ی کمبود نقدینگی دارند، تاییدی بر این ادعا است.

مروری بر خلاصه مدیریتی

مدیران عامل شرکت‌های حوزه حمل‌ونقل بیشترین امیدواری را به رونق اقتصادی در سال ۱۴۰۳ دارند

بر اساس این گزارش، پس از مدیران عامل‌ شرکت‌های حمل‌ونقل، شرکت‌های فعال در صنایع خرده‌فروشی و تندگردش و برق و مخابرات، در جایگاه دوم و سوم امیدوارترین صنایع به رشد اقتصادی ایران در سال ۱۴۰۳ هستند.

جالب توجه است که هیچ یک از مدیران عامل شرکت‌های حوزه سفر و گردشگری، اعتقادی به رونق اقتصادی در سال پیش رو ندارند. در حالی که میانگین امیدواری به رونق اقتصادی در کل نمونه ۱۲٪ است، تقریبا ۴۵٪ صنایع از این میانگین عبور کرده‌اند.

 

عدم ثبات سیاسی و اقتصادی، کمبود نقدینگی و نیروی انسانی متخصص دغدغه‌های اصلی مدیران عامل در سال 1403 هستند

بر اساس این گزارش،  ۶۷ درصد از مدیران عامل عدم ثبات در ابعاد سیاسی و اقتصادی کشور را بزرگترین دغدغه خود میدانند. کمبود نقدینگی برای رشد شرکت همانند سال گذشته، از دیگر معضلاتی است که مدیران عامل با آن روبه‌رو هستند.

کمبود نیروی انسانی متخصص در سطوح مختلف در سال 1403، به سومین دغدغه مهم مدیران عامل تبدیل شده است؛ در حالی که در سال 1402 این دغدغه در جایگاه دهم قرار داشت. مقایسه آمار امسال و سال گذشته نشان میدهد همچنان عدم ثبات اقتصادی و سیاسی نگرانی اصلی مدیران عامل است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×