آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » دیجی‌کالا از طریق مگنت امکان تعامل و دنبال‌کردن کاربران را فراهم کرد
اخبار استارتاپی

دیجی‌کالا از طریق مگنت امکان تعامل و دنبال‌کردن کاربران را فراهم کرد

اسفند 27, 1402 20

کاربران دیجی‌کالا می‌توانند از این پس در حساب کاربری‌شان پروفایل عمومی داشته‌ باشند.

به گزارش روابط عمومی دیجی‌کالا پروفایل عمومی یکی از جدیدترین خروجی‌های تیم مگنت و پروژه دیجی‌کالا سوشال است که به کاربران این فروشگاه اینترنتی کمک می‌کند با برقراری ارتباط با افراد در بستر دیجی‌کالا و شنیدن نظرات و تجربه‌هایشان، انتخاب و خرید مطمئن‌تری داشته باشند. از طرف دیگر کسب‌وکارها نیز میتوانند با قرار دادن تصاویر و ویدئو از محصولاتشان در صفحه خود در شبکه اجتماعی دیجیکالا به بهتر دیده شدن این محصولات کمک کنند.

دسترسی به شبکه اجتماعی دیجیکالا در این پلتفرم با انتخاب گزینه مگنت امکان‌پذیر است. در این صفحه دو گزینه دنبال‌شده‌ها و کاوش قرار دارد که به کمک آن میتوان به تصاویر و ویدئوها دسترسی پیدا کرد.

پلتفرم‌های مگنت، کمدا و پیندو سه راهکار گروه دیجی‌کالا برای ورود و فعالیت در حوزه تجارت اجتماعی (Social Commerce) محسوب میشود.

حوزه اصلی فعالیت دیجی‌کالا در صنعت خرده‌فروشی آنلاین است. دو صنعت مرتبط با تجارت الکترونیکی که دیجی‌کالا وارد آن‌ها شده، تجارت اجتماعی (Social Commerce) و تجارت سریع (Quick Commerce) است. تجارت اجتماعی، ترکیب ویژگی‌های رسانه‌های اجتماعی مانند تعامل و گفت‌وگو با ویژگی‌های تجارت الکترونیکی سنتی است. تجارت سریع، همان طور که از اسمش پیداست به معنای تحویل سریع سفارش به دست مشتری است. این شیوه از تجارت الکترونیکی مختص کالاهای تندمصرف و سوپرمارکتی است که زمان تحویل سفارش معمولاً زیر ۱ ساعت یا ۴۵ دقیقه است.

پلتفرم‌های تجارت اجتماعی گروه دیجی‌کالا

پلتفرم مگنت

مگنت پلتفرم بررسی و انتخاب کالا (Product Review platform) با هدف تسهیل ارتباط میان کاربران دیجی‌کالا و بهبود تجربه آنها از خرید و فروش کالاها، فعالیت خود را آغاز کرده است و این کار را از طریق در اختیار قرار دادن فضایی برای تعامل کاربران با یکدیگر با محوریت کالاهای دیجی‌کالا انجام می‎‌دهد.

محتوای تولید شده کاربران (User Generated Content) یکی از ابزارهای مهم مخاطبان دیجی‌کالاست تا با بررسی تجربه مشتریان قبلی انتخاب بهتری داشته باشند. امکان ثبت نقد و نظر در قالب متن، عکس و فیلم در طول چند سال گذشته وجود داشته اما بستری جامع برای برقراری ارتباط یکپارچه میان کاربران ایجاد نشده بود. مگنت در پاسخ به نیاز کاربران دیجی‌کالا برای تولید محتوا در مورد خریدهای خود و به اشتراک گذاشتن تجربه‌های خود از خرید و فروش کالاها شروع به کار کرده است.

پلتفرم مگنت مانند دیگر پلتفرم‌های نقد و بررسی کالا در جهان با رویکرد تجارت اجتماعی (Social Commerce) فعالیت می‌کند. مگنت از یک‌سو  به عنوان ابزاری برای خرید آگاهانه‌تر برای کاربران است و از سوی دیگر ابزاری برای بازاریابی محتوایی فروشندگان دیجی‌کالاست.

پلتفرم کمدا 

کُمدا شبکه اجتماعی خرید و فروش لباس زنانه، زیورآلات دست‌ساز و اکسسوری زنانه است که از سال ۹۵ آغاز به‌کار کرد.

شركت کیمیا ماندگار دانش و اندیشه در خردادماه سال 1398، با هدف ارايه بازگرداندن پوشاک بلااستفاده (اما در حد نو) به چرخه ی مصرف، کاهش مصرف گرایی (خرید با صرفه 50 تا 70% تخفیف) و محافظت از محیط زیست تأسيس شد.

دیجی‌‌کالا در سال 1399 بر این استارتاپ سرمایه‌گذاری کرد.

پلتفرم پیندو  

پیندو، نام پلتفرم خرید و فروش آنلاین کالاها و خدمات مختلف است که ارتباط بی‌واسطه و مستقیم بین خریدار و کسب‌وکارها را فراهم می‌کند.

در این بازار آنلاین، از یک سو خریداران می‌توانند به راحتی کالای مورد نظر خود را پس از مقایسه و بررسی با قیمتی اقتصادی و از طریق معامله امن به شکلی مطمئن بخرند و از سوی دیگر فروشندگان بدون پرداخت هزینه‌ای بابت کمیسیون و مالیات، کالا و خدمات مورد نظرشان را به فروش می‌رسانند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×