آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » شبکه اجتماعی پروفایل تعطیل شد
اخبار استارتاپی

شبکه اجتماعی پروفایل تعطیل شد

اردیبهشت 25, 1402 110

با توجه به وضعیت کنونی، پلتفرم “پروفایل” که به‌عنوان یک نسخه بومی از لینکدین شناخته می‌شد، تصمیم به اتمام فعالیت خود گزفت. این تصمیم به طور مشخص در روزهایی اتخاذ شد که وزارت ارتباطات، حمایت از پلتفرم‌های بومی، به خصوص نسخه ایرانی شده شبکه‌های اجتماعی خارجی را در دستور کار قرار داده است. بنیانگذار پروفایل تصمیم گرفت تا با هر قیمتی، ادامه فعالیت این پروژه را متوقف کند و به طور خلاصه از آب گل‌آلود ماهی نگیرد.

پروفایل یک شبکه اجتماعی با رویکرد ارتباط متخصصین بود که کاربران در آن می‌توانستند پروفایل شخصی‌شان را بسازند و رزومه کاری و تحصیلی خود را ثبت و با دیگران ارتباط برقرار کنند.

پروفایل، علاوه بر شباهت‌هایی به لینکدین داشت؛ دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بود که برخی افراد آن را به عنوان نسخه بومی لینکداین می‌شناختند. بنیانگذار آن نیز این تشابه را تأیید می‌کرد و البته قابلیت‌های جدیدی نیز مانند ایجاد گروه‌های تخصصی، برگزاری جلسات آنلاین و وبینارها در این پلتفرم برای کاربران فراهم بود.

اما در سال جدید، این پلتفرم که قصد داشت با اضافه کردن ویژگی‌های جدید، خود را از نمونه خارجی متمایز کند، تصمیم گرفت به فعالیت خود پایان دهد.

«سعید بیدرنگ»، بنیان‌گذار پروفایل، با اشاره به این موضوع که پایان دادن به فعالیت پلتفرم پروفایل تصمیم دشواری بوده است؛ اظهار نمود با توجه به شرایط جامعه قصد نداشته در این وضعیت از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. وی عنوان کرد پیشنهاداتی مبنی بر  سرمایه‌گذاری شرکت‌های خصولتی نیز داشته است اما تلاش کرده است ارتباطات خود را با حاکمیت در کمترین سطح نگه دارد و به هر قیمتی به‌دنبال به ثمر رساندن پروفایل نبوده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×