آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » شورای رقابت: اسنپ در منطقه آزاد کیش انحصار ندارد
اخبار استارتاپی

شورای رقابت: اسنپ در منطقه آزاد کیش انحصار ندارد

آذر 11, 1402 50

شورای رقابت در حکم تجدیدنظر شکایت تپسی، ادعای فعالیت انحصاری اسنپ در منطقه آزاد کیش را رد کرد.

چندی پیش شرکت تپسی شکایتی از شرکت اسنپ و سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر تفاهمنامه اعطای مجور فعالیت انحصاری اسنپ در جزیره کیش و جلوگیری از ورود رقبا را ثبت کرد. در نتیجه این شکایت، شورای رقابت اعطای امتیاز دولتی به نحو تبعیض‌آمیز از سوی سازمان منطقه آزاد کیش را محرز دانست و دستور به توقف ممنوعیت مذکور و انعقاد قرارداد حمل و نقل مسافر در جزیره کیش وفق ضوابط و مقررات با شرکت شاکی (تپسی) و سایر شرکت‌های شاکی صادر نمود.

اما در پی درخواست سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر تجدیدنظر در حکم صادره، هیات تجدید نظر شورای رقابت، شکایت تپسی را رد کردند.
در این تصمیم ذکر شده است:

تفاهمنامه بین شرکت اسنپ با سازمان منطفه آزاد کیش منجر به صدور مجور فعالیت انحصاری نشده و از ابتدا تا کنون هر دو شرکت اسنپ و تپسی عملا در منطقه فعالیت دارند، لذا اقدامات تجدیدنظر خواه کفایت لازم برای تخلف مذکور در رای تجدیدنظر خواسته را ندارد و ضمن قبول تجدیدنظر خواهی، شکایت شرکت تپسی مردود اعلام می‌شود. تصمیم صادره قطعی است.

 

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان این موضوع که تپسی هیچ درخواستی برای حضور در جزیره نداشته است، عنوان کرد:

چیزی که تاکنون این شرکت را از خدمت‌رسانی به کیشوندان محروم کرده، سهل‌انگاری کارمندان مجموعه‌ی تپ‌سی در پیگیری صدور مجوز بوده است؛ نه عدم همراهی سازمان منطقه آزاد کیش. دوستانه متذکر می‌شویم که هیاهوی مجازی نمی‌تواند جایگزین فرآیندهای قانونی شود. کیش، جزیره‌ی رقابت‌های سالم است؛ فضا را مسموم نکنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×