آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » شکایت گروه حصین از شرکت آوادکو به دلیل عدم تسویه بدهی 11 میلیارد تومانی
اخبار استارتاپی

شکایت گروه حصین از شرکت آوادکو به دلیل عدم تسویه بدهی 11 میلیارد تومانی

اسفند 23, 1402 100

شرکت فناوری و نوآوری بانک مسکن که با نام “ناواکو” شناخته میشود، اعلام کرده است که گروه حصین قشم علیه آن شکایت کرده است و این پرونده در مرحله بدوی و صدور رای است.

بر اساس صورت‌های مالی منتشر شده ناواکو در کدال، این شرکت اقدام به خرید چندین هزار دستگاه پایانه فروشگاهی از حصین قشم نموده است که ملزم به تسویه مبلغ آن در طی 18 ماه بوده است. بدهی باقی‌مانده از آن قرارداد 11 میلیارد تومان است که ناواکو برای تسویه آن اقدامی نکرده است و همین امر منجر به شکایت شرکت حصین شده است.

درباره گروه حصین

گروه حصین فعالیت خود را در سال ۸۳ در حوزه‌های بانکداری الکترونیک و کارت‌های هوشمند آغاز کرد و بعد، در حوزه‌های دیگر فناوری اطلاعات (IT)، به‌خصوص زمینه‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند، گسترش داد.

امروز هلدینگ حصین مجموعه‌ای با بیش از ۵۰۰ عضو و ۱۰ شرکت و واحد کسب‌وکاری در زمینه دانش فناوری اطلاعات است که در حوزه B2B نرم‌افزارهای بانکی، سیستم‌های ارزش‌افزوده موبایل، کارت هوشمند و پایانه‌های پرداخت، ماژول‌های امنیتی (HSM) و مشاوره امنیت و در حوزه B2C بازار اپلیکیشن‌های اندرویدی (مایکت)، فروشگاه کتاب الکترونیک (طاقچه)، تجارت الکترونیک (گوشی شاپ)، بازی موبایل (هشتخوان) و پلتفرم تبلیغاتی دیجیتالی (مگنت)، واردات و خدمات پس از فروش تلفن همراه (فخیم)، حصین‌گستر، فعال در حوزه‌های سامانه‌های بانکی و پرداخت (رادین)،خدمات مرتبط با پایانه‌های فروش (آلین)، حمل و نقل هوشمند در ایران (ترابرنت) را پوشش می‌دهد.

محصولات کلیدی حصین:

  • کارت هوشمند و سیم‌کارت
  • پایانه‌های پرداخت
  • ماژول‌های امنیتی

شرکت‌های زیرمجموعه حصین:

  • گوشی شاپ: فروشگاه اینترنتی گوشی‌شاپ در سال ۱۳۸۴ به‌عنوان وب‌سایت اطلاع‌رسانی و فروشگاه تخصصی گوشی موبایل آغاز به‌کار کرد.
  • مایکت: مایکت یک استور اندرویدی با بیش از ۳۰۰ هزار برنامه و بازی ا‌ست که از پاییز ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.
  • طاقچه: نزدیکترین کتابخانه شهر طاقچه اپلیکیشنی است برای لذت بردن از خواندن و شنیدن کتاب. در این اپلیکیشن به هزاران کتاب رایگان، کتاب صوتی، مجله و روزنامه دسترسی خواهید داشت.
  • رایا نوید سامانه: شرکت رایا نوید سامانه (سهامی‌خاص)، با هدف ایجاد بستری مناسب در زمینه ارائه راهکارهای یکپارچه فناوری اطلاعات، مبتنی بر سیستم مدیریت فرایندهای کسب‌وکار (BPMS)، با توسعه و تولید نرم‌افزار Ubiprocess شروع به کار کرد.
  • ترابرنت: ترابرنت حاصل همکاری استراتژیک چندین شرکت دانش ­بنیان و فناور است که بیشترین تجربه و سابقه را در اجرای پروژه‌­های حمل­ ونقل هوشمند در کشور دارند.
  • مگنت: راه‌کارهای جامع بازاریابی دیجیتال، قدرت گرفته از پلتفرم اختصاصی مگنت روش‌های مدرن و کاربردی تبلیغات و بازاریابی دیجیتال را در بستر وب و موبایل فراهم می‌کند.
  • هامون زرین: سپینو شریک تجاری اپراتورهای تلفن همراه کشور به‌عنوان تامین‌کننده محتوای ارزش‌افزوده (VAS) است که با هدف نوآوری و ارائه خدمات متمایز در این عرصه فعالیت می‌کند.
  • آلین: آلین از سال 1393 فعالیت در حوزه خدمات مرتبط با پایانه­‌های فروش ازجمله بازاریابی، نصب و پشتیبانی از پایانه‌های فروش بانکی را آغاز کرد و در حال حاضر پروژه‌­های زیر را با بیش از 200 هزار دستگاه پایانه­ فروش خود با برند Castles در دست اجرا دارد.
  • پیشرو فن‌آوری اطلاعات رادین: «شرکت رادین» حاصل ادغام دو واحد کسب‌­وکارى «هلدینگ حصین» یعنى «نوین تلکام» و «حصین ­ایمن» است. رادین با تمرکز و یک­پارچگى ارائه راهکار در پنج حوزه اصلى ازجمله سامانه‌­هاى بانکى و پرداخت، سرویس‌­هاى امنیت فناورى اطلاعات، سامانه­‌هاى اپراتورى مخابرات، نرم‌­افزارهاى سفارشى و سخت­‌افزارهاى حوزه امنیت سایبرى و مخابرات فعالیت می‌­کند.
  • تجارت گستر فخیم:‌ شرکت تجارت گستر فخیم انجام امور بازرگانی ازجمله واردات و صادرات کالا به خصوص اجرای پروژه­‌های خرید و حمل و ترخیص کالاهای مورد نیاز شرکت حصین را به عهده دارد.
  • کارت هوشمند و سیم کارت: با توجه به رشد سریع دانش فناوری اطلاعات سازمان‌های مختلف و استفاده از ابزارهای تکنولوژی و امن در ایران، امروزه کارت هوشمند به یکی از اساسی‌ترین این ابزارها تبدیل شده است.
  • پایانه پرداخت: ترمینال پرداخت (EFT_POS Terminal): EFT- POS برگرفته از حروف اول کلمات Electronic funds Transfer at Point Of Sale است که به معنی پرداخت هزینه به‌صورت الکترونیکی در محل ارائه خدمات است.

درباره فناوری اطلاعات ناواکو

شرکت فناوری اطلاعات ناواکو به عنوان تنها شرکت حوزه فناوری اطلاعات بانک مسکن و بازوی اجرایی این بانک، وظیفه تولید نرم­‌افزارهای ستادی و استراتژیک را بر عهده دارد.

این شرکت تأمین‌­کننده سامانه­‌های بانکی، مشاوره و اجرای طرح­‌های امنیتی شبکه، زیرساخت و دیتاسنتر، طراحی و توسعه نرم­‌افزارهای تخصصی و ارائه راه‌­حل­های جامع بانکداری الکترونیکی و سنتی به بانک مسکن است. ناواکو از سال 1387، با تغییر فعالیت کاری و ورود به حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات بانکی، محصولات و خدمات جدیدی را ارائه نموده است.

شرکت ناواکو با بیش از 30 شعبه فعال در سراسر کشور، برخورداری از 600 نفر نیرو و همچنین اخذ مجوزهای گوناگون از سازمان‌­های داخلی و بین‌المللی، یکی از شرکت­‌های حوزه فین­‌تک­ بشمار می­‌رود. این شرکت در سال 1400 با معرفی دو اپلیکیشن اُبانک و ناپ، و ورود به حوزه­‌های مهم صنعت بانکداری و پرداخت مانند، نئوبانک و پرداخت الکترونیک دامنه مشتریان خود را از بانک مسکن فراتر برده است. همچنین این شرکت، درگاه دیجیتال دو پورت به نام اُکانکت را طراحی و روانه بازار کرده است که با ثبت آن در جشنواره نوآوری­‌های برتر، دستاورد بزرگی در زمینه تخصصی شرکت محسوب می­‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×