آخرین اخبار
» اخبار استارتاپی » صرافی رمزارز اکسبیتو به دلیل مشکلات ناشی از رگولاتوری به فعالیت خود پایان داد
اخبار استارتاپی

صرافی رمزارز اکسبیتو به دلیل مشکلات ناشی از رگولاتوری به فعالیت خود پایان داد

اردیبهشت 18, 1403 40

به گفته روابط عمومی اکسبیتو، این صرافی پس از شش سال به دلیل مشکلات ناشی از رگولاتوری به فعالیت خود پایان داد. علت این تصمیم محدودیت‌های ایجاد شده در سال‌های اخیر برای پلتفرم‌های رمزارز کشور از سمت نهاد ناظر و عدم درک صحیح فضای پیچیده کسب‌وکار از سوی نهادهای قانون‌گذار و همچنین بی‌نتیجه ماندن فضای گفتمان قانون‌گذاری اعلام شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: “سال‌هاست که بررسی قانون‌گذاری در این حوزه مطرح می‌شود و روز‌به‌روز محدودیت‌های بیشتری را در این زمینه شاهد هستیم و همچنان هیچ‌گونه شفافیت قانون گذاری را شاهد نبوده‌اییم. در نهایت، با توجه به وضعیت فعلی و اعتماد کاربران به پلتفرم اکسبیتو تصمیم سخت بر آن گرفتیم فعالیت اکسبیتو را متوقف نماییم.”

صرافی اکسبیتو امکان برداشت دارایی‌های موجود در اپلیکیشن و وبسایت خود را تا تاریخ ۳۱ اردیبهشت‌ماه اعلام کرده و پس از آن اکسبیتو کلیه فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد.

 

در بیانیه منتشر شده توسط اکسبیتو عنوان شده:

دوستان و همراهان گرامیِ اکسبیتو،

معنای فعالیت در حوزه رمزارز برای ما، همواره تعهد واقعی، مسئولیت‌پذیری و صداقت کامل با کاربرانمان بوده است. ما همواره تلاش کرده‌ایم که با وجود تمام چالش‌ها، به فعالیت خود ادامه دهیم و به عنوان حافظ دارایی و اطلاعات مشتریان‌مان عمل کنیم. کاربرانِ ما، بزرگ‌ترین سرمایه‌های ما هستند و به اعتمادی که به برند اکسبیتو داشته‌اند، مدیونیم. ما قدردان شش سال حضور در کنار شما و کسب اعتماد شما می باشیم.

متأسفانه، و با وجود تمام تلاش های شبانه روزی که در این مدت انجام داده اییم، ادامه فعالیت اکسبیتو و ارائه خدمات به کاربران امکان‌ناپذیر شده است. اکسبیتو همواره در جهت رشد و پیشرفت کشورمان گام برداشته و کسب عنوان شرکت دانش‌بنیان، نشان‌دهنده این مسیر است.

محدودیت های ایجاد شده در سال های اخیر برای پلتفرم های رمز ارز کشور از سمت نهاد ناظر و عدم درک صحیح فضای پیچیده کسب و کار از سوی نهاد های قانون گذار و هم چنین بی نتیجه ماندن فضای گفتمان قانون گذاری تنها بار مسئولیتمان را نسبت به اعتماد کاربران سنگین‌تر می‌کند، در نتیجه به این تصمیم رسیده‌ایم که ادامه خدمات به کاربران امکان‌ناپذیر است. سال‌هاست که بررسی قانون‌گذاری در این حوزه مطرح می‌شود و روز‌به‌روز محدودیت‌های بیشتری را در این زمینه شاهد هستیم و همچنان هیچ‌گونه شفافیت قانون گذاری را شاهد نبوده‌اییم. در نهایت، با توجه به وضعیت فعلی و اعتماد کاربران به پلتفرم اکسبیتو تصمیم سخت بر آن گرفتیم فعالیت اکسبیتو را متوقف نماییم.

بدیهی‌ست که این تصمیم بسیار دشوار بوده است؛ ولی با توجه به شرایط موجود، ناگزیر به انجامِ آن هستیم. در طول این سال‌ها، با تمام فراز و نشیب‌ها، سوخته و ساخته‌ایم و پایدار مانده‌ایم. اکسبیتو همواره تلاش کرده که در چارچوب قوانین کشور فعالیت و به توسعه اقتصاد دیجیتال کمک نماید؛ اما متأسفانه هر روز با موانع بیشتری روبرو شده است. این مشکلاتِ فزاینده و خارج از کنترلِ ما، ادامه فعالیت را دشوار ساخته و در همین راستا، در پایان ماه اردیبهشت سال 1403، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، اکسبیتو دیگر فعالیتی نخواهد داشت. امیدواریم در آینده، با بهبود شرایط، مجددا فعالیت پلتفرم از سر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×